DrogowyTransport

Rhenus Home Delivery inwestuje w ekologiczną flotę. 150 pojazdów elektrycznych do 2023 roku

Rhenus Home Delivery elektryfikuje swoją flotę. Niemiecki operator zamówił kilkadziesiąt pojazdów elektrycznych, w planach jest również rozbudowa infrastruktury do ładowania. Przedsiębiorstwo logistyczne uzyskało wsparcie Niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Towarowego. 

Zamówienie na kilkadziesiąt elektrycznych vanów – Rhenus Home Delivery

W czerwcu Rhenus Home Delivery złożył zamówienie na 59 e-vanów od kilku producentów. Zdecydowano się na modele: e-Ducato od Fiata, eDELIVER 9 od niemieckiego producenta Maxus i E46-GAZelles od rodzimej firmy Orten. Nowe e-vany będą używane w całych Niemczech w branży ciężkiej i wielkogabarytowej. Elektryfikacja jest w tej kategorii szczególnie trudna ze względu na duże ciężary i znaczne odległości. Firma logistyczna konsekwentnie realizuje cel osiągnięcia 150 pojazdów elektrycznych we własnej flocie do końca 2023 roku.

Inwestycje w pojazdy pociągają za sobą rozbudowę niezbędnej infrastruktury. W planach jest rozbudowanie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych o 100 punktów, z czego 25% będzie pozwalać na szybkie ładowanie (Zobacz także: Elektryki w Polsce. Powolny rozwój infrastruktury niepokoi oraz Elektryków przybywa, ładowarek niekoniecznie. Polska niechlubnym liderem zestawienia).

Zobacz także: Daimler Truck rozpoczyna produkcję drugiej ciężarówki elektrycznej eEconic!

Elektryfikacja floty od 2017 roku

Rhenus rozwija flotę elektrycznych pojazdów od 2017 roku. Obecnie firma sporo inwestuje w rozwój niskoemisyjnej floty, szczególnie w dziale Home Delivery. W przypadku nowych zamówień zdecydowano się na bezpośredni zakup, zamiast leasingu. Rhenus Home Delivery może liczyć na wsparcie rządu, gdyż Niemiecki Federalny Urząd Transportu Towarowego dofinansuje zakup pojazdów dostawczych. Elektryfikacja floty transportowej jest aktywnie wspierana przez organy rządowe za pośrednictwem zróżnicowanych dotacji.

Zobacz także: Sankcje nie działają? Działają i to jeszcze z jaką siłą! [ANALIZA]

Szacuje się, że dzięki zakupowi 59 nowych elektrycznych pojazdów firma zaoszczędzi ok. 2100 ton CO2 rocznie. Odpowiada to tym samym rocznej emisji CO2 produkowanej przez około 100 niemieckich gospodarstw domowych. Przedsiębiorstwo logistyczne stawia sobie za cel redukcję emisji CO2 o dwie trzecie do 2025 roku. Szacuje się, że ok. 80% emisji CO2 przedsiębiorstwa pochodzi obecnie z pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Elektryfikacja floty ma ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Girteka: brak kierowców prowadzi do wzrostu kosztów w transporcie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button