E-commerce

Poczta Polska instaluje automaty paczkowe m.in. przy sklepach sieci Biedronka

Poczta Polska inwestuje w automaty paczkowe, reagując na zmiany rynkowe. Zgodnie z zapowiedziami we wrześniu Pocztex uruchomi system automatów paczkowych w całej Polsce. Automaty paczkowe Poczty Polskiej będą urządzeniami zewnętrznymi, które według zapewnień zostaną ulokowane w strategicznych punktach.  

Automaty paczkowe Poczty Polskiej strategicznym projektem

Jesienią Poczta Polska ruszy z budową własnych automatów paczkowych. Zewnętrzne urządzenia mają być odpowiedzią na działania lidera rynku, korporacji InPost, która w trakcie pandemii rozwinęła własną sieć dedykowanych Paczkomatów, ugruntowując swoją pozycję rynkową.

Automaty paczkowe to projekt strategiczny Poczty Polskiej, który jest aktualnie w kluczowej fazie, a więc integrowania systemów informatycznych i testów w rzeczywistych warunkach. Dotychczas zainstalowano kilka urządzeń, które były poddawane testom akceptacyjnym. Pierwsze dziesięć zewnętrznych urządzeń zostało ulokowanych na terenie Warszawy.

Zobacz także: Pocztex ma nowe logo. Poczta Polska wprowadza kolejne zmiany

Sieć zewnętrznych urządzeń Poczty Polskiej

Sieć zewnętrznych urządzeń ma zostać uruchomiona we wrześniu tego roku. Za pośrednictwem automatów klienci będą mogli nadawać, odbierać oraz zwracać przesyłki zamówione online. Według planów Poczty Polskiej w pierwszym kwartale przyszłego roku sieć będzie liczyć nawet 2000 urządzeń, z czego ok. 1000 zostanie zamontowanych przy sklepach sieci Biedronka. Ponadto urządzenia mają znaleźć się w niewielkiej odległości od placówek poczty, przy spółdzielniach czy wspólnotach mieszkaniowych.

Jak wskazuje Poczta Polska, wszystkie automaty Pocztex AUTOMAT znajdą się w atrakcyjnych, z perspektywy klientów, lokalizacjach. Każde z urządzeń zostanie wyposażone również w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy, który umożliwia płatność za przesyłkę kartą lub BLIK-iem. Równocześnie wdrożona zostanie dedykowana aplikacja, która ułatwi proces odbioru paczki: odbiór z automatów paczkowych, zdalne otwieranie skrytki, śledzenie przesyłek.

Zobacz także: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych

Poczta Polska przeznaczy na rozwój sieci automatów paczkowych kwotę ok. 300 mln zł. Po wdrożeniu systemu klienci podczas zakupów internetowych będą mogli skorzystać z jednej z trzech dogodnych form dostawy: Pocztex PUNKT, Pocztex AUTOMAT oraz Pocztex KURIER. 

Poczta Polska inwestuje w automatyzację procesów logistycznych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button