E-commerce

GLS wprowadza nowy program i stawia sobie za cel neutralność klimatyczną do 2045 roku

Przedsiębiorstwo logistyczne ogłosiło wprowadzenie programu Climate Protect. GLS chce stać się neutralny dla klimatu do 2045 roku. 

GLS neutralny dla klimatu do 2045 roku

GLS ogłasza strategię walki z emisyjnością. Będzie ona polegać na stopniowej redukcji CO2. Pomóc w tym ma ekologiczna flota oraz korzystanie z odnawialnych źródeł energii.

Podjęte działania mają sprawić, że firma będzie do 2045 roku neutralna dla klimatu. Operator już teraz kompensuje całą bieżącą emisję, a do 2025 roku GLS planuje ograniczyć emisyjność przypadającą na jedną przesyłkę. Jak podano, polski oddział w 85% korzysta z OZE (m.in. biomasa, energia słońca). Firma instaluje również panele fotowoltaiczne na dachach swoich obiektów. W 2019 roku flota GLS Poland została poszerzona o samochody ciężarowe Iveco Stralis NP 460, które są zasilane LNG. W Polsce spotkać można także 58 e-vanów GLS. Rośnie udział również samochodów z napędem hybrydowym.

Zobacz także: GLS przejmuje paryski start-up Tousfacteurs

W oficjalnym komunikacie przyznano, że GLS uczestniczy w czterech programach mających na celu zminimalizowanie zmian klimatycznych. Jeden z nich obejmuje ochronę zagrożonej części Amazonii, drugi budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.

Zobacz także: Światowa gospodarka w stagnacji! To dopiero początek spowolnienia

Logistyka rowerowa w polskich miastach

GLS Poland stawia także na rowery cargo. Rower kurierski ma być alternatywą dla samochodów dostawczych i pozwalać na efektywniejsze dostawy ostatniej mili w miastach. Rozwiązanie było testowane w ramach programu pilotażowego m.in. w Krakowie. Warto zaznaczyć, że podobny program jest testowany przez InPost w Poznaniu (Więcej: Kurierzy InPost przesiadają się na rowery w Poznaniu. Początek rozwoju logistyki rowerowej w stolicy Wielkopolski?). Rowery cargo GLS mają sukcesywnie pojawiać się w kolejnych miastach Polski.

Justyna Glaza, environmental manager GLS Poland, powiedziała:

Rowery sprawdzają się w strefach z ograniczeniami dla ruchu kołowego, czyli w centrach dużych miast. To szybki i zeroemisyjny środek transportu, dzięki któremu zyskujemy wymierne korzyści dla klimatu. Przykładowo w Krakowie wykorzystanie tylko jednego roweru do regularnej obsługi przesyłek pozwoliło oszczędzić ok. 12 ton emisji CO2 rocznie.

W 2020 roku wprowadzono rozwiązanie oparte na geokodowaniu. Geokoordynaty zostają przypisane do danej trasy i aby optymalnie planować procesy logistyczne nie tylko w warunkach miejskich, unikając tym samym zbędnych emisji.

BLIK wprowadza usługę Płacę Później i zwiększa zainteresowanie płatnościami odroczonymi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button