MorskiTransport

Kontenerowiec na LNG już płynie do Afryki. Oto CMA CGM Scandola

ontenerowiec pływa na trasie łączącej Zachodnią Afrykę z Azją

CMA CGM Scandola to pierwszy kontenerowiec na LNG francuskiej firmy żeglugowej, który zawita do portów Zachodniej Afryki. Statek o długości 366 metrów i pojemności 15 000 TEU należy także do jednych z największych jednostek, które odwiedzają tę część Afryki.

Kontenerowiec na LNG już zmierza do Afryki

Zbudowany w 2020 roku statek, będący pierwszym jednostkowym statkiem gotowym do korzystania z biometylenu i e-metylenu, dotrze do nowego portu morskiego Lekki w Nigerii 28 stycznia. Przed dotarciem do Lekki, statek odwiedzi port w Temie w Ghanie, jako pierwszy kontenerowiec na LNG firmy CMA CGM, który zawita do portu w Zachodniej Afryce. Po zatrzymaniu w Nigerii, kontenerowiec o długości 366 metrów będzie kontynuował podróż i popłynie do Abidżanu na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Z pojemnością 15 000 TEU, statek należy także do jednych z największych jednostek, które odwiedzają Zachodnią Afrykę.

Czytaj też: CMA CGM inwestuje ponad pół miliarda w nowe terminale w USA

Jak informuje portal Offshore Energy, kontenerowiec pływa na trasie West Africa Express (WAX), łączącej Zachodnią Afrykę (Tema, Lekki, Abidżan, Pointe-Noire) bezpośrednio z Chinami, Azją Południowo-Wschodnią i Indiami. Firma żeglugowa wzmacnia usługę WAX, wspierając klientów jednostkami o dużej pojemności oraz dodając przystanki w portach Tema w Ghanie i Pointe Noire w Republice Konga.

Wdrożenie tego nowoczesnego statku na naszej trasie WAX z Azji do Zachodniej Afryki i z Zachodniej Afryki do Azji stanowi nowy etap w naszym partnerstwie z klientami, władzami lokalnymi i partnerami. Jesteśmy zdeterminowani, aby nadal wspierać ogromny potencjał logistyki afrykańskiej, torując drogę dla dynamicznej i rozwijającej się gospodarki i z dumą inicjujemy przejście na energię odnawialną” – skomentował Stéphane Courquin, szef CMA CGM Africa.

Działalność w Afryce

Grupa CMA CGM twierdzi, że wprowadzenie do eksploatacji tego kontenerowca ponownie dowodzi zaangażowania firmy we wsparcie łańcuchów dostaw Zachodniej Afryki poprzez zwiększenie zdolności eksploatacyjnej, a także wzmacnia rolę grupy jako pioniera w dekarbonizacji żeglugi i logistyki w regionie i na świecie. Poprzez swoje przedsiębiorstwo zależne CMA Terminals, grupa zarządza i obsługuje terminal kontenerowy Lekki Freeport w Nigerii. Nowy terminal stał się pierwszym głębokim portem morskim w Nigerii wyposażonym w dźwigi bramowe i jednym z największych na Zachodnim Wybrzeżu Afryki, pełniącym rolę bramy do największej gospodarki kontynentu. Z głębokością 16 metrów może obsługiwać jednostki o pojemności do 15 000 TEU. Terminal pełni funkcję mega centrum przeładunkowego, zwłaszcza dla sąsiednich krajów w Zatoce Gwinejskiej, takich jak Togo i Benin.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Jak informuje portal Offshore Energy, CMA CGM obecnie eksploatuje 36 dwupaliwowych kontenerowców zasilanych LNG i do 2028 roku będzie miała prawie 120 jednostek zdolnych do korzystania z paliw zdekarbonizowanych. Ostatnio firma odebrała trzy nowe statki zasilane LNG: CMA CGM Cedrus, CMA CGM Bahia i CMA CGM Legacy. CMA CGM Group działa na Zachodnim Wybrzeżu Afryki od ponad 20 lat, posiada obecnie 21 biur i prawie 700 pracowników. W 2023 roku Grupa CMA CGM zredukowała swoje emisje CO2 o około 1 milion ton.

Evergreen, CMA CGM i Maersk kupili kontenerowce za 5 miliardów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button