E-commerce

Amerykańskie rynki B2B rosną w siłę. Jest ich więcej niż w Europie

Jak wynika z obliczeń przeprowadzonych przez Dealroom.com i Point Nine Capital, berlińską firmę venture capital, w Stanach Zjednoczonych istnieje już 400 rynków B2B, a niedługo powstaną kolejne. Dla porównania w Europie jest ich od 260 do 300. Rynki B2B mogą przybierać różne formy własności w handlu elektronicznym.

Rynki B2B w Stanach zjednoczonych

W miarę jak globalna pandemia COVID-19 wkracza w trzeci rok i nadal powoduje poważne utrudnienia w łańcuchu dostaw dla wielu producentów, dystrybutorów i innych podmiotów, coraz więcej organizacji będzie korzystać z rynków B2B, aby kupować i sprzedawać towary i usługi. Obecnie rynki B2B — napędzane dominującą obecnością Amazon Business i mnożeniem się dziesiątek rynków, powstających w celu obsługi wielu rynków wertykalnych, od opieki zdrowotnej i motoryzacji, po chemikalia i rolnictwo — są częścią głównego nurtu e-commerce.

Rozprzestrzenianie się rynków B2B w Stanach Zjednoczonych dogania – a nawet przewyższa – bardziej dojrzałe rynki w Europie. W Stanach Zjednoczonych istnieje 400 rynków B2B, a niedługo powstaną kolejne. Jak wynika z obliczeń przeprowadzonych przez Dealroom.com i Point Nine Capital, firmę venture capital z Berlina, dla porównania w Europie jest ich od 260 do 300.

Czytaj też: Ogromny wzrost sprzedaży B2B Unilever. Gigant jest zadowolony

Dominacja Amazona

Rynki B2B mogą przybierać różne formy własności w handlu elektronicznym. Istnieją jednak dwie kategorie typów rynków. Pierwsza to rynki branżowe (pionowe) rynki, które łączą kupujących i sprzedających w konkretnej branży, takiej jak części samochodowe, stal, opieka zdrowotna i wiele innych segmentów. Drugi to komercyjne (poziome) platformy handlowe, takie jak Amazon Business i Alibaba.

Amazon Business wciąż pozostaje pojedynczym, najbardziej dominującym rynkiem B2B. Bank of America Securities przewiduje, że w 2022 roku Amazon Business odnotuje 41,5 miliarda dolarów wolumenu obrotu brutto. Byłby to wzrost o 31,7% w porównaniu z przewidywanymi wcześniej 31,5 miliardami dolarów. Z prognoz tych wynika, że Amazon Business samodzielnie odpowiadałby za 31,9% całej sprzedaży na platformach B2B, czyli trzecią transakcję. Jak twierdzi Bank of America Securities, już w 2025 roku Amazon Business może odnotować roczny wolumen obrotu brutto w wysokości około 83,1 miliarda dolarów.

Czytaj też: Co czeka rynek pracy w dobie postępującej cyfryzacji?

Mali sprzedawcy mają duży apetyt na korzystanie z platformy B2B

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button