W zagranicznych mediach coraz częściej można spotkać się z określeniem „lato zagubionego bagażu”. Zaginione bagaże w 2022 roku są prawdziwą plagą, drastycznie spada również jakość usług personelu naziemnego. Loty są odwoływane, a problemy kadrowe coraz bardziej się pogłębiają.
Zaginione bagaże 2022 – ogromna skala problemów
Według hiszpańskiej firmy ubezpieczeniowej Mapfre w tym sezonie urlopowym odesetk skarg dotyczących zagubionego bagażu wzrósł o jedną trzecią. Podróżujący najwięcej walizek gubią na lotniskach Heathrow i w Amsterdamie, w tych przypadkach mowa o dziesięciokrotnym wzroście względem lat poprzednich.
Tylko w Dublinie liczba zgubionych walizek, które wciąż nie znalazły swoich właścicieli, wynosi ponad 2 tys. Według władz lotniska liczba zgubionych bagaży wynosi 300 dziennie, a więc 10 razy więcej niż przed pandemią. W Australii wiodąca linia lotnicza, Qantas, traci jedną na 10 sztuk bagażu w regionalnym węźle lotniczym w Sydney.
Zobacz także: Ruch lotniczy nad Czechami rośnie znacznie wolniej niż w Europie
Z czego wynika wzrost zagubionych bagaży?
Na terenie Europy w porównaniu do 2019 roku liczba zagubionych bagaży wzrosła o 30%. W przypadku Heathrow największym problemem jest brak odpowiednio przeszkolonego personelu naziemnego, o czym informowaliśmy wielokrotnie (Więcej: Chaos w branży lotniczej. Szef IATA: Heathrow to banda idiotów oraz Heathrow ogranicza liczbę pasażerów. Wstrzyma sprzedaż biletów). W tym sezonie problemem lotniska nie są wyłącznie odwołane loty, ale również mnóstwo zagubionych walizek. Samo poszukiwanie zgubionego bagażu, weryfikacja oraz próba rozwiązania problemu zachodzą dużo wolniej.
Heathrow have invented a new game where you have to climb over loads of luggage in order find your own. pic.twitter.com/SgBpwMpQnH
— Christian Mitchell (@MitchellCMM) July 14, 2022
W ciągu ostatniej dekady liczba zaginionych bagaży spadła ze względu na postęp technologiczny i automatyzację wielu procesów lotniskowych. Problem zaczął się na nowo pojawiać w tym sezonie, głównie ze względu na pogłębiające się problemy kadrowe. Szacuje się, że w czerwcu tego roku amerykańskie linie lotnicze niewłaściwie obsłużyły siedem toreb na 1000.
Zobacz także: 3 wskazówki dla linii lotniczych, które pozwolą osiągnąć zerową emisję
W tym sezonie dużym problemem jest również komunikacja na linii przewoźnik – pasażer. Infolinie są przeciążone, pojawiają się problemy ze zgłoszeniem zaginięcia i odpowiedzialnością za zgubiony bagaż. Odnaleziony bagaż najczęściej jest poobijany, a nawet niekompletny. Drastycznie spada jakość usług. Warto rozważyć dodatkowe ubezpieczenie walizki.
Znajdziesz nas w Google NewsPLL LOT będą wykorzystywać paliwo SAF z posmażalniczych olejów spożywczych
2 Komentarze