
Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciężarówek LNG i 10 ciężarówek CNG. Pojazdy dostarczy Iveco.
Grupa Hegelmann – Trudna decyzja w warunkach wysokich cen gazu
Niemiecka Grupa Hegelmann zamówiła 150 ciągników Iveco S-Way LNG i 10 ciągników S-Way CNG. Ciężarówki mają pozwolić na rozszerzenie zielonej floty, która obsługuje już 20 ciężarówek zasilanych LNG. Wybór ciągników ma pozwolić na ograniczenie emisji.
Zakup pojazdów ma być inwestycją długoterminową. Jak wskazują przedstawiciele firmy, decyzja o przeprowadzeniu transakcji nie była łatwa, szczególnie w warunkach wysokich cen gazu. Andreas Schmidt, CSO Grupy Hegelmann i CEO Hegelmann Deutschland mówi o flocie, która odpowiada na obecne warunki środowiskowe.

Zobacz także: Emons testuje folię solarną umieszczaną na dachu ciężarówek
Ciężarówki dostosowane do nowych warunków. Jakie pojazdy zamówiono?
Zamówione Iveco S-Way LNG/CNG są standardowymi ciągnikami 4×2 z kabiną Active Space z wysoką linią dachu. Co więcej, silnik napędzany gazem ziemnym Cursor 13 o mocy 460 KM spełnia restrykcje Unii Europejskie dotyczące norm emisji spalin (Euro VI Step E).
Ciągniki LNG zostały wyposażone w dwa zbiorniki LNG o pojemności 540 litrów, które są zamontowane po każdej stronie pojazdu. Zapewniają tym samym łączną objętość co najmniej 390 kg ciekłego bio-LNG, gwarantując zasięg nawet do 1600 kilometrów.
Ciężarówki CNG posiadają natomiast cztery zbiorniki gazu, każdy o objętości napełniania grawimetrycznego 160 kg, co gwarantuje zasięg do 670 kilometrów.
Zobacz także: Które materiały budowlane są najdroższe? O 60% wzrosły ceny izolacji termicznych
Szacuje się, że dzięki nowym pojazdom Grupa Hegelmann obniży emisje dwutlenku azotu i sadzy, ale także emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu do ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym. Jak podaje firma, jeśli biometan będzie produkowany z odpadów zwierzęcych, wówczas można nawet osiągnąć ujemny ślad węglowy. Co więcej, silnik na gaz ziemny jest o 50% cichszy niż porównywalne jednostki wysokoprężne. Dzięki temu pojazdy mogą być eksploatowane w strefach ograniczonego ruchu i przy dostawach nocnych. Obecnie najistotniejsze jest, że zakupione ciężarówki mogą poruszać się w „strefach ekologicznych”, a więc nie podlegają zakazowi jazdy w nocy dla ciężarówek po autostradzie Inn Valley (A12).
Znajdziesz nas w Google News