IntermodalnyKolejowyTransport

Rosyjski pociąg intermodalny połączył Petersburg i Mumbaj

Pierwszy testowy rosyjski pociąg intermodalny do Indii przez Iran zakończył swoją podróż, docierając w zeszłym tygodniu do Mumbaju. Wydaje się jednak, że jest to punkt wyjścia dla szerszego procesu rozwoju wzdłuż Międzynarodowego Korytarza Transportowego Północ-Południe (INSTC), który obejmuje więcej wariantów tras kolejowych i niektóre pociągi już wysłane.

Rosyjski pociąg intermodalny przejechał przez Iran

Przesyłka intermodalna Rosja-Indie połączyła Petersburg z Mumbajem. Rosyjski pociąg intermodalny wyruszył z Petersburga, przewożąc dwa 40-stopowe kontenery z arkuszami laminatu drzewnego, zmierzające do rosyjskiego portu nad Morzem Kaspijskim w Astrachaniu. Stamtąd ładunek wyruszył drogą morską do irańskiego portu Morza Kaspijskiego w Anzali. Po wpłynięciu do Iranu, ładunek dotarł koleją do portu Bandar Abbas w Zatoce Perskiej i wyruszył drogą morską na wybrzeże zachodnioindyjskie, docierając do Mumbaju.

Rosyjski pociąg intermodalny Petersburg-Mumbaj był pierwszym tego rodzaju, ponieważ wprowadził transport irański na trasę multimodalną przez Morze Kaspijskie. Była to pierwsza przesyłka intermodalna z Rosji do Indii, wzmacniająca rolę transportową i tranzytową Iranu. Witając pociąg, pierwszy wiceprezydent Iranu Mohammad Mokhber wspomniał, że jego kraj z niecierpliwością czeka na rozwój większej ilości takich usług i objęcie trasy INSTC, co może na nowo zdefiniować jego pozycję na międzynarodowych mapach transportowych. W komentarzu dla irańskich mediów podkreślił, że Iran już podejmuje kluczowe kroki, aby ułatwić taki rozwój.

Zdolność tranzytowa kraju wzrosła do 20 mln ton, a dzięki planowaniu i podejmowaniu odpowiednich działań można osiągnąć tranzyt 300 mln ton towarów rocznie – powiedział.

Czytaj też: Połączenie intermodalne połączy Pragę z niemieckim Wilhelmshaven

Rosyjski pociąg intermodalny nie jest jedyny

Na dodatek irańskie media podały, że Linie Żeglugowe Islamskiej Republiki Iranu (IRISL) ogłosiły przeznaczenie 300 kontenerów wyłącznie do transportu towarów między Rosją a Indiami.

Zgodnie z planami Lini Żeglugowych Islamskiej Republiki Iranu, w pierwszej fazie 300 kontenerów zostało uwzględnionych do transportu ładunków do Rosji, a jeśli popyt wzrośnie, liczba tych kontenerów będzie stale rosła – wyjaśniła firma.

Ponadto w korytarzu Rosja-Indie przez Iran już teraz pojawia się więcej pociągów i więcej wariantów trasy INSTC. Na przykład, gdy pociąg relacji Petersburg-Mumbaj docierał do celu, do Iranu wjeżdżał nowy pociąg jadący z Moskwy do indyjskiego portu Nhava Sheva. Tym razem nie korzystał on z multimodalnej trasy nad Morzem Kaspijskim. Zamiast tego przejechał przez Kazachstan i Turkmenistan, zanim wjechał do Iranu przez przejście graniczne Sarakhs. Ten rosyjski pociąg intermodalny przewozi 39 kontenerów i również będzie podróżował do Bandar Abbas koleją, a następnie do Nhava Sheva drogą morską.

Czytaj też: Recesja w Rosji będzie mniejsza, niż wcześniej oczekiwano

Rosyjski sektor kolejowy stoi w obliczu poważnego kryzysu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button