Złagodzenie restrykcji Covid-19 zwiększyło pojemność ładunków lotniczych z Chin, co według przewidywań zwiększy popyt w branży ładunków lotniczych. Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA) wydało oświadczenie, które zawierało dane z maja 2022 r. dotyczące globalnych rynków ładunków lotniczych. W raporcie tym stwierdzono, że złagodzenie ograniczeń COVID-19 w Chinach wspomogło wzrost podaży, co według prognoz umożliwi wzrost dla całej branży.
Pojemność ładunków lotniczych z Chin rośnie dzięki znoszeniu restrykcji
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego opublikowało dane dotyczące wielkości ładunków lotniczych przewiezionych na świecie w maju. Dane wykazały, że globalne dostawy ładunków lotniczych spadły o 8,3 procent w stosunku do maja 2021 roku. Pomimo tej negatywnej statystyki, IATA widzi to jako pozytywną zmianę w porównaniu do spadku o 9,1 procent w kwietniu. Pojemność ładunków lotniczych spadła w kwietniu o 0,7 procent w stosunku do roku poprzedniego. To odwróciło się w maju, gdy globalna pojemność wzrosła o 2,7 procent. Pojemność ładunków lotniczych wzrosła znacząco we wszystkich regionach. Największy wzrost odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku.
IATA jako główną przyczynę wzrostu pojemności w regionie Azji i Pacyfiku podaje stopniowe usuwanie ograniczeń Covid-19. Uważa, że to pozwoliło i nadal będzie pozwalać na powrót azjatyckiej produkcji podaży do poprzednich poziomów, zwiększając popyt na ładunki lotnicze.
Maj przyniósł pozytywne wiadomości dla ładunków lotniczych, przede wszystkim ze względu na złagodzenie niektórych ograniczeń Omicron w Chinach. W ujęciu wyrównanym sezonowo, po dwóch miesiącach spadków, odnotowaliśmy wzrost (0,3%). Powrót produkcji azjatyckiej po złagodzeniu środków COVID-19, szczególnie w Chinach, będzie wspierał popyt na ładunki lotnicze. Silne ożywienie w ruchu pasażerskim zwiększyło przepustowość, choć nie zawsze na rynkach, na których kryzys przepustowości jest najbardziej dotkliwy. Jednak niepewność w ogólnej sytuacji gospodarczej będzie wymagała uważnej obserwacji – stwierdził dyrektor generalny IATA, Willie Walsh.
Czytaj też: Fracht lotniczy odgrywa coraz większą rolę w łańcuchu dostaw
Światowe problemy
Światowa branża lotniczego cargo była ostatnio nękana przez kilka czynników. Pierwszym z nich są ograniczenia Covid-19. Przemysł lotniczy zarówno dla tranzytu pasażerskiego jak i towarowego został drastycznie dotknięty w ciągu ostatnich dwóch lat z powodu rygorystycznych ograniczeń transportowych. Chociaż branża cargo nie została dotknięta w taki sam sposób, jak podróże pasażerskie, nadal była zmuszona do stawienia czoła wielu unikalnym wyzwaniom. Do 2022 roku większość ograniczeń została usunięta, dzięki czemu tranzyt lotniczy znów może odbywać się bez przeszkód.
W ostatnich miesiącach Chiny ponownie wprowadziły wiele ograniczeń transportowych, aby walczyć z epidemią wariantu Omicron. To jeszcze bardziej spowolniło globalny tranzyt ładunków. Po złagodzeniu tych ograniczeń w maju, zaobserwowano wzrost zarówno popytu, jak i zdolności przewozowych w regionie Azji i Pacyfiku. Zmniejszenie restrykcji szczególnie zwiększyło pojemność ładunków lotniczych z Chin. Wojna na Ukrainie również zakłóciła znaczną część światowego handlu. Kluczowe lotniska towarowe znajdują się zarówno na Ukrainie, jak i w Rosji.
Popyt na ładunki lotnicze w maju spadł we wszystkich regionach świata z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej. Z kolei przepustowość rosła we wszystkich regionach. IATA twierdzi, że głównym czynnikiem było usunięcie ograniczeń Covid-19. Zdaniem IATA, pozwoliło to branży cargo lotniczego nie tylko ustabilizować się, ale także przygotować się na silny powrót.
Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX
Znajdziesz nas w Google NewsWielkie plany Air India. Przewoźnik zamówi ponad 200 nowych samolotów
Jeden komentarz