DrogowyTransport

BMW raportuje niższą sprzedaż. Bawarski producent inwestuje w elektryki

Sprzedaż BMW spadła. Niemiecki producent sprzedał w pierwszym półroczu niemal 13% mniej samochodów. Bawarski koncern stawia na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych, o czym świadczą najnowsze inwestycje na rynku chińskim. 

Sprzedaż BMW spadła

Monachijski producent samochodów BMW sprzedał znacznie mniej samochodów, niż zakładano na początku roku. Niemiecki koncern mierzył się z wyzwaniami rynkowymi dotyczącymi niedoboru półprzewodników oraz blokad covidowych w Chinach. W marcu port w Szanghaju i obszary przemysłowe zostały wyłączone z powodu wzrostu zachorowań. Co więcej, lockdownami był objęty rejon strefy ekonomicznej Shenzen. Tym samym fabryki nie pracowały przez niemal sześć tygodni, co skutkowało rekordowymi zastojami i portowymi zatorami. Powoli wszystko wraca do normy, szoki podażowe maleją. Jednakże BMW skupia się obecnie na elektrykach i to w nie inwestuje znaczne nakłady.

Zobacz także: BMW otwiera w Chinach fabrykę elektryków. Niemiecki gigant chce iść śladem Tesli?

Bawarski producent inwestuje w pojazdy elektryczne

Od stycznia do czerwca tego roku dostarczono 1,16 mln samochodów BMW, Mini i Rolls-Royce. Tym samym to prawie 13,3% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszej połowie roku wzrosła natomiast sprzedaż samochodów elektrycznych o 110% do prawie 76 000 samochodów BMW i Mini.

Zobacz także: Motoryzacja w Polsce w ostatnich latach rośnie, w Niemczech spada

BMW, podobnie jak inne europejskie koncerny motoryzacyjne koncentruje się na produkcji elektryków. Zgodnie z doniesieniami w Chinach powstaje pierwsza fabryka bawarskiego koncernu, która będzie produkować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym (Więcej: BMW otwiera w Chinach fabrykę elektryków. Niemiecki gigant chce iść śladem Tesli?). Pierwszym modelem, który ma wyprodukować nowa fabryka, jest popularny elektryk i3. BMW sprzedaje obecnie w Chinach 40% swojej produkcji.

BMW chce partycypować w coraz dynamiczniej rozwijającym się rynku elektryków. O ile w Europie jeszcze za wcześnie, by mówić o rewolucji motoryzacyjnej, rynek chiński przestawia się na samochody zasilanie bateriami. Niemiecki producent przez lata dominował na tamtym roku, jednak rosnąca pozycja Tesli sprawiła, że konkurencyjność niemieckiej marki uległa pogorszeniu. Do przyszłego roku BMW planuje wprowadzić na chiński rynek 13 modeli elektryków.

SAMAR: Sprowadzamy coraz starsze samochody! Import najsłabszy od lat

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button