Belgijskie lotnisko Liège przoduje w redukcji hałasu i poprawie komfortu życia okolicznych mieszkańców. Lotnisko wprowadza zmiany w strukturze opłat, które mają zachęcić linie lotnicze, by korzystały z najbardziej wydajnych samolotów i wykonywały loty w ciągu dnia.
Belgijskie lotnisko Liège promuje loty w ciągu dnia
Lotnisko Liège przygotowało strukturę opłat, która będzie nagradzać linie lotnicze za najbardziej wydajne samoloty i loty w ciągu dnia. Podobnie jak wiele portów lotniczych, belgijskie lotnisko pokrywa koszty lądowania samolotów wyłącznie na podstawie wagi wyrażonej w tonach i certyfikowanej dla każdego samolotu. Nie ma różnicy w opłatach w zależności od lotów dziennych lub nocnych (od 23:00 do 07:00) lub hałasu wytwarzanego przez samolot.
Wszystko to jednak zmieni się od stycznia 2023 roku, kiedy to wejdzie w życie nowa struktura opłat. Proponowane zmiany otrzymały jednogłośne poparcie zarządu lotniska. Dyrektor generalny lotniska, Laurent Jossart, powiedział, że przegląd opłat jest zgodny z ich ambicjami i wysiłkami w zakresie ochrony środowiska, a w szczególności ma na celu poprawę komfortu życia lokalnych mieszkańców. Lotnisko chce zachęcić linie lotnicze do obsługi większej liczby lotów dziennych, z bardziej nowoczesnymi samolotami, które wykazują lepsze parametry akustyczne.
Naszą filozofią jest zachęcanie, a nie zakazywanie. Jutro za loty dzienne i nowoczesne samoloty o najlepszych parametrach akustycznych zapłacimy mniej niż dziś, natomiast za loty nocne samolotów o gorszych parametrach akustycznych zapłacimy do 30% więcej niż dziś – poinformował.
Zmiany są częścią szerszego planu środowiskowego, który obejmuje 6 tematów (redukcja emisji CO2, jakość wody i gleby, jakość powietrza, poprawa mobilności, dbałość o bioróżnorodność), w tym redukcję hałasu i poprawę komfortu życia lokalnych mieszkańców.
Our #TFAMU aircraft ready for loading in Liege, #LGG… 🇧🇪💪🏻
Follow us on Insta for more #aviation photography like this! 👌✈️ https://t.co/YmNsxbU96u
Tag us in your posts to be featured! 🙋♀️👋🏻
Thanks to Vojtech Vicsapi on #LI for this one 📸😍#QoTS #NetworkAviationGroup pic.twitter.com/Lb7uYY2bng
— Network Aviation Group (@Network_Airline) May 10, 2022
Czytaj też: PLL LOT będą latać od lipca z Zielonej Góry do Gdańska i Burgas!
Sposoby na redukcję hałasu
Lotnisko Liège (LGG), zwane również Liège-Bierset, jest wykorzystywane przede wszystkim do operacji towarowych, ale obsługuje również ponad 20 miejsc dla pasażerów. Lotnisko znajduje się na północny zachód od miasta Liège, we wschodniej części Belgii. Jest to największe lotnisko towarowe w Belgii i jedno z największych lotnisk towarowych w Europie. Połączone siecią autostrad, lotnisko jest oddalone o mniej niż jeden dzień jazdy od większości głównych miast europejskich. Skupiając się na transporcie lotniczym, lotnisko może zaoferować ceny i udogodnienia, z którymi nie mogą się równać znacznie większe lotniska.
Postęp w technologii lotniczej umożliwił stworzenie odrzutowców, które są znacznie cichsze niż ich poprzednicy. Duże lotniska stają się również coraz bardziej wrażliwe na potrzeby lokalnych mieszkańców, pobierając wysokie opłaty za lądowanie w nieparzystych godzinach. Wiele lotnisk znajduje obecnie sposoby na zminimalizowanie zakłóceń powodowanych przez samoloty podczas lądowania lub startu. Na przykład lotnisko w Dublinie wprowadziło plan zarządzania hałasem, który kieruje samoloty z dala od gęsto zaludnionych terenów i jest przestrzegany przez większość odlatujących samolotów.
Czytaj też: Akcje Ryanair przeczą grawitacji – kryzys w branży, a wartość firmy rośnie
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz