MorskiTransport

Zakończono pierwszą dostawę amoniaku drogą morską na linii ZEA-Japonia

Droga morska prowadząca z Bliskiego Wschodu do Japonii ma być nowym ogniwem w łańcuchu dostaw. Z racji, że możliwości produkcyjne Japonii są ograniczone, podjęto strategiczne partnerstwo ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Transport amoniaku z Bliskiego Wschodu pozwoli na zasilenie innowacyjnych turbin opracowywanych przez Japończyków. 

Transport amoniaku z Bliskiego Wschodu do Japonii

Japonia zobowiązała się do dekarbonizacji własnej gospodarki do 2050 roku. Co więcej, wyrażono zamiar rozwoju społeczeństwa wodorowego opartego o rozwój zielonego wodoru. Z racji, że Japonia ma stosunkowo niewielkie możliwości produkcyjne, podjęto strategiczną współpracę z państwami Bliskiego Wschodu. Dzięki dobrze ugruntowanym szlakom handlowym region ten postrzegany jest jako potencjalna siła napędowa produkcji zielonego i niebieskiego wodoru.

Japonia jest państwem stosunkowo ubogim w zasoby. Ok 80% powierzchni państwa zajętej jest przez góry, które uniemożliwiają instalację słoneczną czy wiatrową. Z tej przyczyny są one najczęściej importowane z Bliskiego Wschodu. Podobnie ma być z amoniakiem.

Zobacz także: Daimler Truck testuje ciężarówkę na ogniwa paliwowe z ciekłym wodorem

Pierwszy transport płynnego amoniaku

Japońskie przedsiębiorstwa Inpex, IHI Corporation oraz Mitsui O.S.K. Lines przeprowadziły pierwszy transport czystego amoniaku pochodzącego ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich do Japonii. Rodzimy przewoźnik Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przetransportował amoniak w kontenerze-cysternie powstałej według standardów ISO. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne za kwestie inżynieryjne, IHI Corporation wykorzystało sprowadzony surowiec do procesu spalania przy użyciu turbiny spalania amoniaku. Czysty amoniak został demonstracyjnie dostarczony przez Abu Dhabi National Oil Company. Większość CO₂ emitowanego podczas produkcji amoniaku została zasekwestowana i wstrzyknięta na lądowe pola naftowe Abu Zabi, w których Inpex ma udziały.

Zobacz także: Polska jest piątym na świecie producentem wodoru z dużym potencjałem na więcej

Do 2011 roku rząd pokładał duże nadzieje w dekabronizacji gospodarki poprzez elektrownie jądrowe. Jednak wraz z nastaniem katastrofy w Fukushimie skupiono się na rozwoju rozwiązań alternatywnych, w tym technologii wodorowych. Kraj Kwitnącej Wiśni, pomimo że napotyka sporo przeszkód w transformacji gospodarki, rozwija Drogę Wodorową, która ma być kluczowym ogniwem dostaw w procesie dekarbonizacji. Jak podano, korporacja Inpex będzie proaktywnie zajmować się reformami struktury energetycznej, aby przyczynić się do realizacji założeń energetycznych. Przedsiębiorstwo IHI będzie rozwijało transport morski oraz nadzorowało kolejne transporty amoniaku.

Ciężarówka Anglo-American to największy na świecie pojazd napędzany wodorem

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button