LotniczyTransport

Emirates SkyCargo dodają jedenasty frachtowiec Boeing 777

Emirates SkyCargo właśnie odebrało najnowszego Boeinga 777-200F, aby zwiększyć pojemność swojej floty i zaspokoić fenomenalny wzrost w międzynarodowej branży frachtu lotniczego. Według linii, zasięg i ładowność samolotu pozwalają na szybki i efektywny transport wrażliwych na czas i temperaturę przesyłek z miejsca pochodzenia do miejsca przeznaczenia.

Emirates SkyCargo ma nowy samolot

Emirates SkyCargo z siedzibą w Dubaju powitały właśnie najnowszy dodatek do swojej floty w postaci zupełnie nowego Boeinga 777-200F. Nowy członek floty, zarejestrowany jako A6-EFU, zwiększa liczbę dedykowanych samolotów towarowych we flocie Emirates do 11 Boeingów 777F. Przewoźnik były pierwszym klientem Boeinga 777F, a samolot jest sercem operacji linii lotniczych od 2009 roku.

Emirates SkyCargo to dział frachtu lotniczego należący do Emirates. Poprzez swój najnowocześniejszy hub w Dubaju, przewoźnik transportuje ładunki do ponad 140 miejsc w ramach globalnej sieci obejmującej sześć kontynentów. Dział przewozów towarowych Emirates odnotował znaczny wzrost ładunków we wszystkich swoich produktach, a w szczególności w sektorach farmaceutycznym i produktów świeżych. W latach 2021-22 roczny tonaż przewożony przez linię przekroczył 2,1 mln ton, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do poprzedniego roku, przy czym przewóz towarów łatwo psujących się przekroczył 260 tys. ton, a zarówno farmaceutyki, jak i towary wartościowe wzrosły po 17%.

Nowy frachtowiec pomoże zwiększyć naszą zdolność do dostarczania niezbędnych towarów i ułatwi handel na całym świecie. Pomimo trudnych warunków pogodowych w tym roku, branża przewozów lotniczych przeżywa boom i od początku pandemii trzymamy się mocno. Emirates SkyCargo będzie kontynuować swoją podróż jako jedna z największych i najlepszych lotniczych linii cargo na świecie, inwestując w naszą flotę, globalną sieć, technologię i światowej klasy infrastrukturę logistyczną w naszym hubie w Dubaju i poza nim – powiedział Nabil Sultan, starszy wiceprezes oddziału linii lotniczych.

Emirates SkyCargo

Czytaj też: Emirates stawia na recykling samolotów i wyposażenia

Ogromne wzrosty popytu

Ten najnowszy samolot zapewni bardzo potrzebną dodatkową pojemność floty lotniczego cargo. Większość globalnych rynków cargo doświadcza obecnie wzrostu popytu po pandemii COVID-19. Przewoźnik odnotowuje znaczny wzrost popytu na swoje usługi w szczególności w Chinach. W tym sezonie letnim Emirates SkyCargo będzie obsługiwać Chiny dodatkowymi czterema lotami towarowymi tygodniowo ze swojej siedziby w Dubai World Central (DWC). Od tego tygodnia Szanghaj będzie obsługiwany sześcioma bezpośrednimi lotami, Pekin dwoma, a Guangzhou czterema, co doda ponad 400 ton ładunku do i z samych Chin.

Przewoźnik planuje również zwiększenie częstotliwości lotów do Hanoi i Sydney z bezpośrednim połączeniem z DWC. Dodatkowe rejsy do Nairobi mają być częścią trasy z wieloma przesiadkami z DWC do międzynarodowego lotniska Eldoret w Kenii. Lot ten następnie przeskakuje do Nairobi, po czym kieruje się na północ do Maastricht w Holandii, a następnie do Saragossy w Hiszpanii, zanim Boeing 777-200F wróci do DWC.

Emirates SkyCargo obsługuje zarówno regularne, jak i nieregularne przewozy towarowe. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy flota 11 samolotów Boeing 777-200F wykonała prawie 950 lotów czarterowych, jednocześnie kontynuując obsługę 11 docelowych destynacji frachtowych. Przewoźnik oferuje również nadawcom ładunków przestrzeń na brzuchu we flocie pasażerskiej przewoźnika składającej się z 210 szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380. Z myślą o kontynuacji wzrostu w przyszłości, linia ma już plany przekształcenia dodatkowych dziesięciu pasażerskich 777 w frachtowce, co zwiększy flotę cargo do 21 do końca 2026 roku.

Czytaj też: Koniec ery A380 – ostatni egzemplarz opuścił fabrykę w Tuluzie

Sri Lanka prosi linie lotnicze o zabranie paliwa na podróż powrotną

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button