DrogowyTransport

No Limit inwestuje w ekologiczne dostawy dla IKEA

W H1 2022 ponad 35% dostaw home delivery do klientów IKEA odbyło się pojazdami zeroemisyjnymi

Międzynarodowy operator logistyczny No Limit realizuje projekt ograniczania emisji CO2. W pierwszym półroczu 2022 roku, na terenie Warszawy firma dostarczyła samochodami zeroemisyjnymi ponad 35% dostaw home delivery do klientów IKEA. W tym samym okresie udział procentowy zielonych dostaw na terenie Poznania wyniósł 15%. To efekt strategii obu firm w dążeniu do obniżenia emisji gazów cieplarnianych i ochrony środowiska, a także programu No Limit Smart City.

Program No Limit Smart City zakłada zharmonizowane inwestycje w rozbudowę floty samochodów elektrycznych, infrastrukturę ładowania i inne „zielone” rozwiązania w obszarze logistyki miejskiej.

No Limit i IKEA współpracują w zakresie wielkogabarytowych dostaw B2C od 2014 roku

Od początku naszej współpracy kwestie dotyczące ekologii miały szczególne znaczenie. Zrealizowaliśmy razem wiele „zielonych projektów, ale najważniejszy z nich to zeroemisyjne dostawy na terenie największych aglomeracji”-  podkreśla Maciej Rybak, Sales and Customer Relations CEE Director w No Limit

W pierwszym etapie dostawy elektryczne objęły region aglomeracji warszawskiej i poznańskiej.

Od stycznia 2020 roku codziennie wykorzystujemy samochody elektryczne w dostawach do klientów IKEA w Warszawie i okolicach. W 2021 roku znacznie zwiększyliśmy inwestycje w zieloną flotę i własną infrastrukturę ładowaniaEfektem są dostawy home delivery IKEA do ponad 35% odbiorców w Warszawie samochodami elektrycznymi, co w przypadku dostaw wielkogabarytowych jest wyzwaniem. Wspomniany udział procentowy dot. pierwszego półrocza roku 2022. Zimowa aura i niskie temperatury utwierdziły nas w przekonaniu jak ważne dla sukcesu projektu były inwestycje w kilkadziesiąt własnych stacji ładowania AC/DC. W niektórych dzielnicach miasta realizujemy dziś ponad 60% dostaw EV – dodaje Maciej Rybak.

No Limit zapowiada kolejne etapy swojej ekologicznej strategii

To dopiero początek prawdziwej rewolucji. Udział dostaw zeroemisyjnych będzie rósł dalej, a koncepcja No Limit Smart City zawita również m.in. do innych dużych aglomeracji. Od wielu lat świadczymy kompleksowe usługi dla największych firm w Europie i widzimy rosnące  oczekiwanie klientów względem wdrażania rozwiązań proekologicznych w transporcie towarów. Bardzo cieszy nas, że pionierami na tym obszarze są nasi szwedzcy Partnerzy  – podsumowuje Maciej Rybak.

Realizacja bardziej przyjaznych środowisku dostaw home delivery IKEA na ostatniej mili sięga 2016 roku, gdy we flocie No Limit pojawiły się pierwsze niskoemisyjne samochody CNG. Z kolei na przełomie 2018 i 2019 roku, przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych odbyły się testy dostaw zeroemisyjnych w ramach projektu Misja Zerowa Emisja.

Zobacz także: IKEA całkowicie wycofuje się z Rosji i Białorusi. Masowe zwolnienia

Biorąc pod uwagę globalne trendy, a także zmieniające się unijne wymagania, dla wielu europejskich firm proekologiczne rozwiązania na ostatniej mili to duże wyzwanie.

Również w Polsce elektryfikacja flot transportowych może napotkać duże problemy. Z badania przeprowadzonego przez PITD wynika, że 60% ankietowanych ma świadomość tego, iż nadchodzi koniec ery aut spalinowych. Nieco inaczej wygląda już sytuacja gdy przejdzie się do bardziej szczegółowych pytań dot. np. respektowania regulacji.

Prawie 1/3 respondentów planuje zwiększenie efektywności paliwowej, wyrażonej ogólnie, poprzez zużywanie mniejszej ilości węgla, ropy i gazu. Z kolei blisko ¼ (24,3%) chciałaby zainwestować w szkolenia ze sposobów ograniczenia emisji CO2. Warty uwagi jest stosunkowo niski odsetek badanych, którzy chcą m.in. elektryfikować flotę. Tylko 1 na 10 badanych planuje wprowadzić do posiadanej floty, pojazdy o napędzie alternatywnym do spalinowego, np. jednostki: elektryczne, wodorowe, itp.

Volvo Group zaprezentowało nową zeroemisyjną ciężarówkę. Ma wytwarzać wyłącznie parę wodną

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button