Forto wchodzi na polski rynek. Cyfryzacja polskiej logistyki postępuje
Działalność na polskim rynku rozpoczyna przedsiębiorstwo Forto, start-up z Berlina. Jego działalność skupia się głównie na dostarczaniu usług cyfrowych.
Forto wchodzi na polski rynek
Forto jest dostawcą rozwiązań cyfrowych przede wszystkim dla firm z sektora logistyki. Nowe biuro zostało założone w Warszawie. Polski oddział firmy ma stworzyć sieć logistyczną, która umożliwi dostęp do najważniejszych rynków światowych. W tym roku Forto ma zamiar rozszerzyć swoją działalność na rynek belgijski i szwedzki.
Zobacz także: Po co komu logistyka, kiedy świat się pali?
Paweł Skwarło, dyrektor krajowy w Polsce, powiedział:
Polska ma obecnie ogromny potencjał, zwłaszcza w sektorze logistycznym. Czeka nas sporo pracy w zakresie optymalizowania procesów i ich digitalizacji. Oferta Forto to przede wszystkim zestaw odpowiednich umiejętności. Podejście ukierunkowane na cyfryzację pozwala nam oferować polskim klientom innowacyjne rozwiązania. Zespoły Forto zlokalizowane w Polsce, obejmujące opiekunów klienta, specjalistów ds. logistyki oraz inżynierów, mogą liczyć na wsparcie zespołów o takim samym profilu, znajdujących się na całym świecie.
Forto to przedsiębiorstwo, które zaczynało jako start-up na berlińskim rynku. Z czasem otworzono kolejne placówki w innych miastach niemieckich oraz w Szanghaju, Ningbo, Shenzhen, Singapurze i Hongkongu. W 2021 r. Forto otworzyło biura m.in. w Kopenhadze, Aarhus, Madrycie, Rotterdamie i Ho Chi Minh.
Zobacz także: 109 sklepów w 92 dni – sieć Dino rozwija się coraz szybciej
Cyfryzacja polskiej branży logistycznej
Cały obszar logistyki w Polsce ulega obecnie transformacji. Zarówno cyfryzacja, jak i automatyzacja zmieniają sposób funkcjonowania rynku magazynowego oraz transportu. Dzięki cyfryzacji większość rozwiązań spedycyjnych jest wdrażanych na bieżąco, przez co łatwiej zarządzać flotą czy zadaniami dla pracowników. Kolejne przedsiębiorstwa rozpoczynające działalność na polskim rynku logistycznym są dowodem na dynamiczny rozwój przede wszystkim sektora magazynowego (Więcej: CBRE: Polski rynek magazynowy w pierwszym kwartale kontynuował dynamiczny wzrost).
Cyfryzacja w logistyce to również proces usuwania barier rozwojowych. W związku z postępującym rozwojem większość informacji przechowywanych jest w chmurze, a łańcuchy dostaw zarządzane są zdalnie. Według raportu Gartner 50% organizacji zarządzających łańcuchem dostaw będzie inwestować w zaawansowane narzędzia analityczne i rozwiązania z zakresu AI. W 2020 roku Komisja Europejska przeprowadzała badanie, które miało na celu określenie poziomu cyfryzacji polskich przedsiębiorstw. Pomimo że w wielu aspektach wciąż pozostajemy w tyle za przedsiębiorstwami zachodnimi, w logistyce widać znaczący trend skłaniania się ku inwestycjom w rozwiązania z zakresu nowoczesnej technologii.
Znajdziesz nas w Google NewsFrigo Logistics zwiększa skalę działalności. Przeszkodą liczba kierowców na rynku