LotniczyTransport

Awaria w centrum kontroli ruchu w Niemczech opóźnia loty w całej Europie

Pasażerowie linii lotniczych po raz kolejny odczuli skutki opóźnień w podróży. Awaria w centrum kontroli ruchu lotniczego w Niemczech spowodowała odwołanie kilkudziesięciu lotów.

Kolejna awaria w centrum kontroli ruchu w Niemczech

Po raz kolejny awarie techniczne w centrum kontroli ruchu lotniczego (ATC) dały o sobie znać, prowadząc do odwołania wielu lotów i pozostawiając pasażerów samych sobie. Tym razem w wyniku awarii ucierpiało lotnisko we Frankfurcie, gdzie wczesnym rankiem miała miejsce awaria w centrum kontroli ruchu ATC w pobliskim Langen. Fraport, operator największego lotniska w Niemczech, poinformował, że w wyniku awarii wystąpiły zakłócenia w całej europejskiej przestrzeni powietrznej, a co za tym idzie opóźnienia w operacjach i pojedyncze przypadki odwołania lotów na lotnisku we Frankfurcie.

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa, które mają swój główny węzeł komunikacyjny we Frankfurcie, reagując na awarię spowodowaną przez awarię ATC, podały w oświadczeniu,

W związku z zakłóceniami w niemieckiej kontroli ruchu lotniczego, rozkład lotów grupy Lufthansa do i z Frankfurtu został zakłócony. Przed podróżą prosimy o sprawdzenie statusu swojego lotu. Jeśli Państwa lot został odwołany, sugerujemy, aby nie udawać się na lotnisko.

Czytaj też: Ponad 300 lotów Brussels Airlines odwołanych z powodu strajku

Problemy z oprogramowaniem

Według doniesień, najnowsza awaria w centrum kontroli ruchu lotniczego była związana z problemem oprogramowania podczas instalacji aktualizacji w centrum kontroli w Langen. Chociaż problem został rozwiązany do godziny 09:00 czasu lokalnego w środę rano, podróżni zostali poinformowani, że mogą spodziewać się opóźnień i odwołań lotów przez resztę dnia, zanim operacje wrócą do normy.

Centrum ATC w Langen kontroluje dolną przestrzeń powietrzną w centralnych regionach Niemiec, w tym niektóre z najbardziej ruchliwych lotnisk w kraju, w tym w Düsseldorfie, Kolonii i Frankfurcie. Obszar geograficzny kontrolowany przez centrum w Langen rozciąga się od Kassel do Jeziora Bodeńskiego i od granicy z Francją do Turyngii. Fraport wezwał pasażerów do przygotowania się przed rozpoczęciem podróży. We wskazówkach opublikowanych w środę rano na swojej stronie internetowej lotnisko we Frankfurcie radziło pasażerom:

Pasażerowie powinni przewidzieć wystarczająco dużo czasu na podróż i stawić się w punkcie odprawy jak najwcześniej przed odlotem. Pasażerowie powinni także wcześniej sprawdzić status swojego lotu na stronach internetowych linii lotniczych.

Więcej tego samego

Problem ten ma jednak znacznie szerszy zasięg niż tylko Niemcy. Problemy związane z ATC, czy to usterki techniczne, czy też braki kadrowe, nękają europejskie linie lotnicze, powodując niedogodności i opóźnienia dla milionów podróżnych w momencie, gdy zbliża się szczyt sezonu letniego. Na domiar złego opóźnienia i odwołania lotów są spowodowane brakami kadrowymi w liniach lotniczych i na lotniskach, które nie są w stanie odpowiednio zwiększyć liczby pracowników, aby zaspokoić stłumiony popyt na podróże, w miarę jak branża odbija się od pandemii. W ostatnich tygodniach braki kadrowe w połączeniu z rosnącym zapotrzebowaniem na podróże doprowadziły do chaosu wśród pasażerów w Niemczech i innych krajach europejskich.

Liczne linie lotnicze są zmuszone do ograniczania usług, zmiany tras pasażerów i zarządzania kryzysami operacyjnymi niemal codziennie, ponieważ starają się sprostać swoim zobowiązaniom wobec pasażerów. W związku z tym, że coraz więcej pracowników różnych linii lotniczych w całej Europie (i nie tylko) grozi strajkami, tegoroczne lato będzie trudne i frustrujące dla potencjalnie milionów pasażerów linii lotniczych, którzy szukają wytchnienia po dwóch latach niepewności spowodowanej pandemią COVID-19.

Czytaj też: Akcje Ryanair przeczą grawitacji – kryzys w branży, a wartość firmy rośnie

Chaos na brytyjskich lotniskach. Branża prosi o pomoc, ale rząd odmawia

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button