E-commerce

Zalando obniża prognozy w reakcji na słabszy popyt konsumencki

Zalando publikuje prognozy obejmujące wpływ czynników gospodarczych na rozwój handlu internetowego. Gigant e-commerce rewiduje swoje oczekiwania sprzedażowe na najbliższy rok finansowy.

Prognozy Zalando na najbliższy rok finansowy

Obecna sytuacja ekonomiczna nie sprzyja wzrostowi konsumpcji, zarówno w Polsce, jak i Niemczech (Więcej: Nastroje konsumenckie Niemców najgorsze w historii prowadzenia badań). Według badania Instytutu Civey konsumenckie Niemców są najgorsze od 31 lat. Ponad 40% osób zmieniło swoje zwyczaje zakupowe w obliczu rosnącej inflacji.  Co więcej, 39% osób ograniczyło wydatki na odzież i akcesoria. Związane jest to również z rozwojem handlu internetowego. W obliczu negatywnych prognoz niemiecki gigant e-commerce, Zalando, obniżył swoje oczekiwania biznesowe.

Wolumen towarów brutto (GMV) ma wzrosnąć o 3%-7% do 14,8-15,3 mld euro w roku finansowym 2022. Pomimo że drugi kwartał jest rentowny, wynik utrzymuje się znacząco poniżej prognoz. Zalando stara się dopasować do obecnych nastrojów konsumenckich.

Zobacz także: Odroczone płatności zyskują na znaczeniu. Rynek wzrósł o 400% w skali roku

Robert Gentz, Co-CEO, powiedział:

Chociaż to nowe środowisko ma negatywny wpływ na nasze wyniki finansowe, nasza strategia i cele długoterminowe pozostają niezmienione. Nasza wizja pozostaje punktem wyjścia dla mody w Europie. Na rynku mody istnieje wiele niewykorzystanych możliwości, które możemy uchwycić i jesteśmy zobowiązani do zmiany branży na lepsze. Poprzez zwiększanie wydajności w całej firmie i selektywne inwestowanie w całym cyklu, będziemy jeszcze lepiej przygotowani do realizacji w dłuższej perspektywie wbrew naszej strategii. Podejmujemy wyzwania i dostosowujemy się, aby stać się silniejszymi.

Zobacz także: Nowe centra logistyczne Zalando w Bydgoszczy. Ponad 4 tys. miejsc pracy

Zmienione prognozy z uwagi na nastroje konsumenckie

Decydenci oczekują, że czynniki gospodarcze będą miały długotrwały wpływ na sprzedaż internetową. Obecnie Zalando oczekuje, że wolumen brutto towarów wzrośnie o 3%-7% do 14,8-15,3 mld euro w roku budżetowym 2022. Według szacunków przychody wzrosną o 0%-3% do 10,4-10,7 mld euro przy skorygowanym EBIT na poziomie 180-260 mln euro w tym samym okresie. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 350-400 mln euro.

Zalando opublikuje kwartalne wyniki na początku sierpnia. Wówczas okaże się, czy czynniki makroekonomiczne rzeczywiście w dużym stopniu wpłynęły na działalność platformy.

Zalando Lounge rozpoczyna działalność w Przyłękach koło Bydgoszczy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button