
Amerykański producent samochodów elektrycznych ma w planach modernizację szanghajskiej gigafabryki. Tesla skupia się na chińskim rynku, starając się maksymalizować produkcję.
Tesla na chińskim rynku – planowana rozbudowa gigafabryki
Według oficjalnych zapewnień chińska gigafabryka Tesli pracuje na pełnych obrotach i osiąga wyniki obserwowane sprzed okresu wiosennych lockdownów. Wszystkie linie zostały przywrócone, a pracownicy powrócili do pracy na swoich stanowiskach.
Zobacz także: ZIGGY – mobilna stacja ładowania elektryków projektu amerykańskich inżynierów
Tesla koncentruje się na chińskim rynku nie bez powodu. Po znamiennej wypowiedzi Elona Muska chwalącego tamtejszą kulturę pracy, fabryki wznowiły produkcję po kilku tygodniach przestoju wywołanego rozprzestrzenianiem się wirusa. Jak pokazują dane Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych, Tesla zajmuje trzecie miejsce pod względem wolumenu sprzedaży elektryków w Chinach. W minionym roku fabryka w Szanghaju wyprodukowała 484 130 pojazdów.
Modernizacja chińskiej fabryki Tesli
Modernizacja gigafabryki w Szanghaju będzie prowadzona etapowo. Najpierw inżynierowie i konstruktorzy skupią się na linii produkującej Model Y. Wymaga to całkowitego wstrzymania produkcji na okres dwóch tygodni, co nastąpi już w lipcu. Z gigafabryki tygodniowo ma wyjeżdżać 14 tys. samochodów modelu Y i 7,7 tys. modelu 3. Tym samym po modernizacji Tesla Giga Shanghai będzie w stanie produkować ponad milion samochodów rocznie (blisko 100 000 miesięcznie).
Elon Musk przyznał, że Tesla aktualnie nie planuje budowy kolejnych fabryk w Chinach. Cała produkcja będzie skupiać się w obrębie Szanghaju. Ma to pozwolić na maksymalizację produkcji przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.
Zobacz także: Indonezja chce ożywić przemysł niklowy. W tle umowa z Teslą
Przestoje związane z modernizacją fabryki oczywiście odbiją się na kwartalnych wynikach finansowych. W dłuższej perspektywie mają usprawnić produkcję, aby ta odpowiadała na popyt na rynku chińskim. Według ekspertów amerykański producent jest jedynym godnym konkurentem dla chińskich marek. Zdaniem chińskich konsumentów europejskie koncerny nie oferują konkurencyjnych, pod względem technologicznym, pojazdów. Zachodnie marki skupiają się raczej na osiągach, co dla klientów z Chin jest raczej kwestią drugorzędną (Temat rozwinęliśmy tutaj: Boom na elektryki w Chinach. Dlaczego Chińczycy wolą rodzime marki?).
Znajdziesz nas w Google NewsTesla otwiera sieć ładowania dla innych samochodów elektrycznych
Jeden komentarz