Japońskie korporacje Toyota i Suzuki łączy współpraca, która ma pomóc w ekspansji na indyjski rynek. Toyota po raz kolejny opiera zarzuty dotyczące nieangażowania się w rozwój rynku elektryków.
Toyota i Suzuki – współpraca i ekspansja na rynek indyjski
Toyota będzie współpracować z Suzuki przy produkcji samochodów z napędem hybrydowym w Indiach. Korporacje podały w oficjalnym oświadczeniu, że w sierpniu zakłady Toyoty w południowych Indiach rozpoczną produkcję hybrydowego SUV-a opracowanego przez Suzuki. Tym samym dostępne będą wyłącznie dwa napędy – jeden z łagodną konfiguracją hybrydową od Suzuki (akumulator wspomaga tylko silnik tłokowy, bez trybu całkowicie elektrycznego dostępnego w mocnej hybrydzie), a drugi jako hybryda od Toyoty.
Toyota nawiązała współpracę z Suzuki, ponieważ pojazdy typu BEV i hybrydy są obecnie zbyt drogie dla głównych nabywców w Indiach. Suzuki ma pomóc w obniżeniu kosztów i dostosowaniu produktów do lokalnego rynku.
Zobacz także: Toyota opracowała zbiorniki magazynujące wodór dla dużych pojazdów. Przełom w branży?
Realizacja projektu w Indiach jest wyrazem współpracy nawiązanej pomiędzy dwoma producentami w 2017 roku. SUV ma być sprzedawany głównie na rynku afrykańskim. Część wyprodukowanych samochodów ma znaleźć nabywców również na rynku lokalnym.
Toyota odpiera krytykę
Na japońską korporację po raz kolejny spada fala krytyki związana z nastawieniem produkcji na hybrydy. Branża zarzuca Toyocie brak zaangażowania w projekty samochodów elektrycznych. Aktywiści przypominają, że tempo przechodzenia transformacji elektrycznej w przedsiębiorstwie jest zbyt wolne. Toyota opiera jednak te zarzuty. Przedstawiciele Toyoty przypominają, że biorąc pod uwagę rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów, świat nie jest jeszcze w pełni gotowy na zrezygnowanie z samochodów spalinowych. Według japońskiej korporacji najlepszym kompromisem będą samochody hybrydowe, które pozwolą na dostosowanie infrastruktury do nowych warunków.
Zobacz także: Jen z największym spadkiem od 1971 roku. Słaba waluta na rękę Japonii?
Jeśli chodzi o ukierunkowanie produkcji na rynki indyjski i afrykański, Toyota stawia na hybrydy. Korporacja przypomina także, że w krajach rozwijających się znaczna część energii pozyskiwana jest ze spalania węgla i innych paliw kopalnych. Biorąc to pod uwagę, pojazdy typu BEV bardziej zanieczyszczają te rynki niż hybrydy. Rząd w New Delhi również próbuje nakłonić koncerny do produkcji większej liczby elektryków w fabrykach na terenie Indii. Na apel odpowiedziała na razie tylko Tata Motors.
Znajdziesz nas w Google NewsToyota liderem sprzedaży w USA. General Motors został zdetronizowany!