Największy statek hybrydowy Saint-Malo będzie kursował pomiędzy Francją a Anglią już za dwa lata. Jednostka ma zostać wyczarterowana przez Brittany Ferries od Stena RoRo.
Największy na świecie statek hybrydowy
Największy statek hybrydowy dołączy do regularnej floty za niecałe trzy lata. Akumulatory jednostki będą miały pojemność 11,5 MWh. System ma optymalizować zużycie energii w czasie rzeczywistym podczas żeglowania.
Systemy takie jak zoptymalizowana efektywność energetyczna, zasilanie hybrydowe i podłączenie do zasilania z lądu mają pozwolić na redukcję emisji gazów cieplarnianych o ok. 15% w porównaniu do jednostek z napędem wysokoprężnym. Za projekt silnika i akumulatorów odpowiada Wärtsilä. Hakan Agnevall, prezes i dyrektor generalny Wärtsilä wskazuje, że obszerny rozmiar akumulatora pozwoli statkom na działanie z pełną mocą, wykorzystując zarówno śmigła, jak i silniki odrzutowe do wykonywania manewrów w portach, nawet w złych warunkach atmosferycznych. Wbudowane rozwiązanie zasilania lądowego będzie pozwalać na ładowanie akumulatorów podczas cumowania.
Zobacz także: Największe promy Stena Line przechodzą modernizację za 1 mln euro
Napęd hybrydowy przyszłością transportu morskiego
StenaRoRo aktualnie konstruuje trzy statki hybrydowe wyposażone w podzespoły Wärtsilä. Dwa z nich zostały zakontraktowane przez Brittany Ferries. Dostawa jednostek ma zostać zrealizowana w 2024 roku. Hybrydy mają zastąpić jednostki Bretagne i Normandie, które są najstarszymi w całej flocie na trasie z St. Malo we Francji do Portsmouth.
Zobacz także: W 2020 roku Francja wydała na badania naukowe 54 mld EUR!
Christophe Mathieu, dyrektor generalny Brittany Ferries, mówi o technologii hybrydowej:
Technologia hybrydowa kontynuuje rozwój naszego programu odnowy floty i będzie następstwem wprowadzenia dwóch statków napędzanych LNG. Od pierwszego dnia działalności skorzystają na tym porty takie jak St Malo we Francji i Portsmouth w Wielkiej Brytanii. Możliwość zasilania z lądu oznacza, że zostaną zrealizowane dalsze korzyści, na co pozwalają inwestycje portów w infrastrukturę wtykową.
StenaRoRo wskazuje, że napęd hybrydowy pozwala dostosować jednostki do przyszłych osiągnięć technologicznych. Mowa przede wszystkim o paliwach alternatywnych, ogniwach paliwowych czy napędach wspomaganych energią słoneczną, czy wiatrową.
Znajdziesz nas w Google NewsSpadek cen w transporcie mało prawdopodobny? Maersk podaje przyczyny
Jeden komentarz