
Lotnisko Indira Gandhi International od początku czerwca wykorzystuje wyłącznie energię pochodzącą z elektrowni wodnej i słonecznej, aby zaspokoić zapotrzebowanie na prąd. Dekarbonizacja lotnisk w Indiach postępuje.
Port w Delhi staje się neutralny dla klimatu
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Indiry Gandhi (IGI) w Delhi jest pierwszym tego typu publicznym obiektem w Indiach, który będzie korzystał z połączenia energii wodnej i słonecznej. Od 1 czerwca 2022 roku drugie co do wielkości lotnisko w Indiach funkcjonuje wyłącznie dzięki OZE.
Delhi International Airport Limited pełniący funkcję operatora lotniska IGI ogłosił w listopadzie minionego roku, że port będzie dążył do osiągnięcia neutralności względem klimatu do 2030 roku. Od 1 czerwca 6% zapotrzebowania pokrywają zakładowe elektrownie słoneczne. Lotnisko dysponuje elektrownią słoneczną o mocy 7,84 MW po stronie lotniska. W ostatnich miesiącach dodano kolejne panele produkujące 5,3 MW w terminalu cargo. Pozostałe 94% zapotrzebowania na energię zaspokajane jest przez elektrownię wodną.
Zobacz także: Air India zatrudnią emerytowanych pilotów, by obsadzić nowe samoloty
Rzecznik DIAL powiedział o realizowanym procesie dekarbonizacji:
Elektrownie słoneczne znajdują się w strefie powietrznej i na dachach terminali cargo lotniska IGI. Jeśli chodzi o energię wodną, DIAL podpisał długoterminową umowę zakupu energii (PPA) z firmą produkującą energię wodną z Himachal Pradesh na dostawę energii wodnej na lotnisko do 2036 r.
Na terenie portu znajdują się również okazałe klomby oraz uprawy roślin.
From running on green energy to using taxibots to save fuel… these five things make Delhi airport among the best in the business. pic.twitter.com/bUIBhPBBde
— Brut India (@BrutIndia) June 24, 2022
Zobacz także: Exodus chińskich fabryk. O miano nowej fabryki świata walczą Indie i Wietnam
Indyjska dekarbonizacja lotnisk
W 2015 roku port lotniczy Kerala w Cochin stał się pierwszym na świecie lotniskiem, które funkcjonuje wyłącznie dzięki energii słonecznej. Indie planują wykorzystać energię pochodzącą z OZE również w pozostałych portach.
Dyrektor generalny Videh Kumar Jaipuriar, mówi:
DIAL niestrudzenie pracuje nad zrównoważeniem środowiskowym i wyznaczył sobie cel, aby lotnisko w Delhi stało się lotniskiem o zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2030 r., znacznie wyprzedzając globalny cel 2050 r. Aby to osiągnąć, DIAL niedawno przyjął program ekologicznego transportu, a teraz osiągnął kolejny kamień milowy programu zielonej energii dla lotniska IGI. Lotnisko w Delhi od dawna korzysta z energii słonecznej, a obecnie zaspokaja swoje główne zapotrzebowanie na energię elektryczną z elektrowni wodnej.
Warto wspomnieć, że IATA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego) zatwierdziło rezolucję dla światowego transportu lotniczego w celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku, co wpisuje się w cel porozumienia paryskiego. Wskazówki dotyczące dekarbonizacji lotnictwa opisywaliśmy również tutaj (Więcej: 3 wskazówki dla linii lotniczych, które pozwolą osiągnąć zerową emisję).
Znajdziesz nas w Google NewsIndie: Aż 25% nowych pociągów może być zasilane energią słoneczną
5 Komentarze