LotniczyTransport

Kolejne indyjskie lotnisko korzysta wyłącznie z OZE. Port wykorzystuje połączenie energii wodnej i słonecznej

Lotnisko Indira Gandhi International od początku czerwca wykorzystuje wyłącznie energię pochodzącą z elektrowni wodnej i słonecznej, aby zaspokoić zapotrzebowanie na prąd. Dekarbonizacja lotnisk w Indiach postępuje. 

Port w Delhi staje się neutralny dla klimatu

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Indiry Gandhi (IGI) w Delhi jest pierwszym tego typu publicznym obiektem w Indiach, który będzie korzystał z połączenia energii wodnej i słonecznej. Od 1 czerwca 2022 roku drugie co do wielkości lotnisko w Indiach funkcjonuje wyłącznie dzięki OZE.

Delhi International Airport Limited pełniący funkcję operatora lotniska IGI ogłosił w listopadzie minionego roku, że port będzie dążył do osiągnięcia neutralności względem klimatu do 2030 roku. Od 1 czerwca 6% zapotrzebowania pokrywają zakładowe elektrownie słoneczne. Lotnisko dysponuje elektrownią słoneczną o mocy 7,84 MW po stronie lotniska. W ostatnich miesiącach dodano kolejne panele produkujące 5,3 MW w terminalu cargo. Pozostałe 94% zapotrzebowania na energię zaspokajane jest przez elektrownię wodną.

Zobacz także: Air India zatrudnią emerytowanych pilotów, by obsadzić nowe samoloty

Rzecznik DIAL powiedział o realizowanym procesie dekarbonizacji:

Elektrownie słoneczne znajdują się w strefie powietrznej i na dachach terminali cargo lotniska IGI. Jeśli chodzi o energię wodną, ​​DIAL podpisał długoterminową umowę zakupu energii (PPA) z firmą produkującą energię wodną z Himachal Pradesh na dostawę energii wodnej na lotnisko do 2036 r.

Na terenie portu znajdują się również okazałe klomby oraz uprawy roślin.

Zobacz także: Exodus chińskich fabryk. O miano nowej fabryki świata walczą Indie i Wietnam

Indyjska dekarbonizacja lotnisk

W 2015 roku port lotniczy Kerala w Cochin stał się pierwszym na świecie lotniskiem, które funkcjonuje wyłącznie dzięki energii słonecznej. Indie planują wykorzystać energię pochodzącą z OZE również w pozostałych portach.

Dyrektor generalny Videh Kumar Jaipuriar, mówi:

DIAL niestrudzenie pracuje nad zrównoważeniem środowiskowym i wyznaczył sobie cel, aby lotnisko w Delhi stało się lotniskiem o zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2030 r., znacznie wyprzedzając globalny cel 2050 r. Aby to osiągnąć, DIAL niedawno przyjął program ekologicznego transportu, a teraz osiągnął kolejny kamień milowy programu zielonej energii dla lotniska IGI. Lotnisko w Delhi od dawna korzysta z energii słonecznej, a obecnie zaspokaja swoje główne zapotrzebowanie na energię elektryczną z elektrowni wodnej.

Warto wspomnieć, że IATA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego) zatwierdziło rezolucję dla światowego transportu lotniczego w celu osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku, co wpisuje się w cel porozumienia paryskiego. Wskazówki dotyczące dekarbonizacji lotnictwa opisywaliśmy również tutaj (Więcej: 3 wskazówki dla linii lotniczych, które pozwolą osiągnąć zerową emisję).

Indie: Aż 25% nowych pociągów może być zasilane energią słoneczną

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button