IntermodalnyTransport
Gorące newsy

Nowe połączenie intermodalne pomiędzy Ostrawą a Gdańskiem. Na trasie będą kursować pociągi o długości 750 m

Planowane jest nowe połączenie intermodalne, które połączy Ostrawę z Gdańskiem. Inauguracja planowana jest na początek września. 

Połączenie intermodalne pomiędzy Polską a Czechami

Czeski przewoźnik kolejowy jest w trakcie rozbudowy sieci transportu na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. We wrześniu tego roku zostanie uruchomiony pociąg z Czech do Polski. Trasa połączy Port Gdańsk z czeską Ostrawą, jednym z największych ośrodków przemysłowych naszego południowego sąsiada.

Na trasie mają kursować pociągi o długości 750 m i będą w stanie przewieźć 112 TEU za jednym razem. Na początku połączenia będą realizowane trzy razy w tygodniu. Metrans zastrzega jednak, że jeśli połączenie okaże się popularne, rozważone zostanie realizowanie kursów częściej.

Zobacz także: RailBridge Cargo otwiera nowe trasy. Firma chce ominąć Rosję i Białoruś

Metrans

Zobacz także: Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki

Kto zyska na połączeniu?

Metrans ma nadzieję, że terminal kontenerowy w Ostrawie zyska miano ważnego ogniwa w łańcuchu dostaw i stanie się bramą dla rozwoju Metrans w tej części Europy. Co więcej, utworzona sieć połączeń ma ułatwić dystrybucję towarów na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.

W komunikacie przewoźnika poinformowano również:

Ta nowa usługa uzupełni nasze już istniejące połączenia z portami europejskimi, a także zaoferuje i otworzy kolejny ważny korytarz transportowy. Ten aspekt jest szczególnie ważny w dzisiejszych trudnych czasach, kiedy termin „przeciążenie” towarzyszy nam na każdym kroku. Rozbudowa i dywersyfikacja szlaków transportowych z pewnością będzie odpowiednim narzędziem i pomoże uporać się z obecnym trudnym okresem zakłóceń łańcuchów dostaw.

Połączenie ma zostać zainaugurowane 5 września. Wówczas pierwszy pociąg wyruszy w trasę z Ostrawy do Gdańska. Planowany jest postój pociągu w Dąbrowie Górniczej. Metrans od dłuższego czasu planował podobne połączenie, aby uzyskać dostęp do DCT w Gdańsku, ponieważ umożliwi to rozwój transportu morskiego pomiędzy Azją i Europą.

Połączenie to również szansa dla portu w Gdańsku na rozwój i zwiększenie możliwości przeładunkowych. Terminal DCT w Gdańsku pobił ostatnio rekord liczby przeładowanych kontenerów z jednego statku, o czym pisaliśmy tutaj.

Największe huby logistyczne na świecie. Stawkę dominuje Azja

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button