MorskiTransport

HJSC wygrywa przetarg dwa ekologiczne kontenerowce zasilane LNG

HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ogłosił, że podpisał kontrakt o wartości 240 mld dolarów z europejskim armatorem na dwa ekologiczne kontenerowce dwupaliwowe LNG o pojemności 7700 TEU.

HJSC zbuduje ekologiczne kontenerowce

Południowokoreański stoczniowiec HJ Shipbuilding & Construction podpisał w zeszłym roku kontrakt na budowę czterech kontenerowców o pojemności 5 500 TEU, a w marcu tego roku wygrał kolejny przetarg na dwa kolejne statki tej samej klasy. Dzięki wygranej w przetargu na dwa ekologiczne kontenerowce o pojemności 7 700 TEU, globalny producent statków ma obecnie do zbudowania aż 8 kontenerowców. Ponieważ kontrakt zawiera opcję na budowę kolejnych dwóch statków, spodziewane jest dodatkowe zamówienie. Jeśli opcja ta zostanie zrealizowana, portfel zamówień firmy na ten rok wzrośnie do łącznie dziesięciu statków o wartości około 620 milionów dolarów, przekraczając tym samym połowę celu na ten rok.

Ekologiczne kontenerowce zasilane LNG o pojemności 7 700 TEU będą miały 272 metry długości i będą mogły poruszać się z prędkością 22 węzłów. Projekt kontenerowca został zatwierdzony przez brytyjskie towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd’s Register (LR) w kwietniu tego roku. W konstrukcji zastosowano membranę Mark Ill Flex firmy GTT, która jest często wykorzystywana w zbiornikach paliwowych o dużej pojemności. Zbiornik magazynowy będzie miał pojemność 6 100 metrów sześciennych, co zmaksymalizuje możliwości załadunku kontenerów.

Czytaj też: Port w Wirginii pogłębi kanał, aby obsłużyć ultraduże kontenerowce

Ekologiczne kontenerowce zgodne z przepisami

Projekt został opracowany zgodnie z Międzynarodowym kodeksem bezpieczeństwa dla statków stosujących gaz lub inne paliwa o niskiej temperaturze zapłonu (Kodeks IGF), który ma na celu zminimalizowanie ryzyka dla statków, ich załóg i środowiska, biorąc pod uwagę charakter stosowanych paliw. Oczekuje się, że ekologiczne kontenerowce będą spełniały wszystkie związane z tym przepisy dotyczące ochrony środowiska, w tym limit emisji SOx określony przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), indeks EEDI (Energy Efficiency Design Index) faza III, który stał się bardziej rygorystyczny od 1 kwietnia 2022 r., oraz Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa dla statków używających gazów lub innych paliw o niskiej temperaturze zapłonu (Kodeks IGF).

Międzynarodowy koncern stoczniowy zapewnił, że sześć kontenerowców klasy 5 500 TEU będzie napędzanych metanolem. Ponieważ do budowy kontenerowców o pojemności 7 700 TEU wykorzystywane są najnowsze technologie przyjazne środowisku, firma zdobyła zaufanie rynku. HJSC zamierza budować kontenerowce w swojej stoczni Yeongdo w Pusanie i przekazywać je kolejno, począwszy od końca 2024 roku.

Czytaj też: Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

Chińczycy oddali do użytku największy kontenerowiec na świecie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button