Info z rynkuMagazyny

FM Logistic z nowym magazynem przeładunkowym w Krakowie

FM Logistic otwiera magazyn przeładunkowy w Krakowie. Obiekt ma umożliwić realizację zamówień na terenie województwa małopolskiego. Dodatkowo ma pełnić funkcję regionalnego centrum dystrybucyjnego dla pozostałych lokalizacji w południowo-wschodniej Polsce.

FM Logistic w Krakowie – magazyn na terenie poprzemysłowym

Magazyn dostarczył deweloper Panattoni (Zobacz także: Panattoni największym deweloperem przemysłowym w Europie). Obiekt, oprócz funkcji przeładunkowej, ma pozwolić na realizację operacji logistycznych skupiających się głównie w obrębie stolicy Małopolski.

Obiekt stanowi część parku City Logistic Kraków I. Inwestycja typu brownfield zlokalizowana jest na terenie poprzemysłowym. Operator wynajmuje powierzchnię 2300 m kw. i ma do dyspozycji 9 docków rozładunkowo-załadunkowych, a także rampę betonową umożliwiającą załadunek i rozładunek z poziomu zero. Biorąc pod uwagę liczbę ramp przy małej powierzchni, rozszerzone zostają możliwości handlingowe, co pozwala na skrócenie czasu dostawy ostatniej mili.

Zobacz także: Coraz więcej nowoczesnych magazynów w Polsce! Klienci zwracają się ku zielonym certyfikatom

Rafał Witkowski, Central Europe Groupage and Distribution Transport Director, FM Logistic, mówi:

FM Logistic był obecny w okolicach Krakowa od około 5 lat jednak szybko rosnące portfolio klientów, prężnie rozwijająca się usługa i związane z tym potrzeby sprawiły, że zdecydowaliśmy się przenieść do większego i bardziej nowoczesnego obiektu. Ponadto doskonała lokalizacja, na obrzeżach Krakowa, idealnie wpisuje się w naszą strategię wdrożenia na szerszą skalę usług dla logistyki miejskiej.

Autorska koncepcja a regionalna dystrybucja

Ekspert dodaje również, że koncepcja opiera się na sieci magazynów znajdujących się w niewielkiej odległości od największych aglomeracji lub w samych dużych miastach (tzw. dark stores). Taka strategia ma pozwalać na efektywniejsze zarządzanie procesem dystrybucji oraz szybsze realizowanie dostaw.

Zobacz także: Ceny materiałów budowlanych spadają. Nadchodzi recesja gospodarcza

Z uwagi na bliskość drogi S7, jest to dogodny punkt do dystrybucji na rynek słowacki. Operator buduje sieć magazynów według autorskiego planu pozwalającego na optymalizację procesów. Strategiczne ulokowanie centrów logistycznych ma pozwolić na dystrybucję obejmującą kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Czechy, Słowację, Węgry czy Polskę.

Czas realizacji operacji logistycznych można skrócić w łatwy sposób

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button