Info z rynkuLotniczyTransport

W Hostomlu powstanie nowe lotnisko Mrija na wzór zniszczonego An-225?

Dzięki pracy ukraińskiej studentki powstała koncepcja nowego lotniska pasażerskiego Mriya w Hostomlu pod Kijowem. I choć obecnie nie ma planów takiej inwestycji z powodu działań wojennych, to plan wydaje się na tyle ciekawy, że wzbudził pozytywne reakcje branży. Czy jest szansa na to, iż nowy kijowski terminal powstanie po zakończeniu wojny w Ukrainie?

Czy powstanie nowe lotnisko Mrija w Hostomlu pod Kijowem?

Lotnisko Hostomel znalazło się pod ciężkim ostrzałem rosyjskich wojsk już w pierwszych dniach wojny na Ukrainie. Port, na którym mieścił się osławiony Antonov AnA225 został niemal doszczętnie zniszczony. Największy samolot na świecie także został zbombardowany przez rosyjskie wojska, przez co jego odbudowa jest już niemal niemożliwa

Niemniej jednak wiele może się zmienić w tej materii, ponieważ jak informuje ukraiński serwis Mezha Media, powstały plany wybudowania nowego lotniska na tym terenie. I choć w obecnej sytuacji jakiekolwiek inwestycje na tym terenie nie są możliwe, to w umysłach rodzimych architektów powstają projekty, które mogą powstać po zakończeniu działań wojennych.

Źródło: mezha.media

Czytaj również: przez co jego odbudowa jest już niemal niemożliwa

Oksana Oksyukowska, studentka Wydziału Architektonicznego Budownictwa Lądowego i Konstrukcji Budowlanych Kijowskiego Narodowego Uniwersytetu Budownictwa i Architektury znalazła rozwiązanie na wyjście z obecnej sytuacji. Kobieta przygotowała projekt terminalu pasażerskiego Mrija na międzynarodowym lotnisku towarowym Antonow w Hostomelu.

Źródło: mezha.media

I choć Kijów nie potrzebuje w obecnej sytuacji terminalu pasażerskiego, to projekt wzbudził ogromne zainteresowanie. Mówi się również, że lotnisko może być bazą m.in. dla Ryanair oraz innych tanich przewoźników na podobnej zasadzie działalności lotniska Modlin obok Warszawy.

Źródło: mezha.media

Wspominał o tym niegdyś były premier Ukrainy Wołodymyr Groysman i dyrektor lotniska Boryspol Pawło Riabikin. Wówczas rozmowy dotyczyły m.in. wykorzystania infrastruktury lotniska m.in. do przechowywania Boeingów 777, które wymagają dużych hangarów.

Źródło: mezha.media

W projekcie Oksany Oksyukovskiej uwzględniono budowę drugiego pasa startowego, który byłby dostosowany do obecnego, który obsługuje przewozy cargo. Ponadto konstrukcja terminalu ma przypominać skrzydła zniszczonego samolotu Antonov An-225.

Źródło: mezha.media

Nowe lotnisko zaprojektowano tak, aby terminal obsługiwał do 1000 pasażerów na godzinę. W projekcie uwzględniono także budowę stacji kolejowej i hotelu. Nie zabrakło również ośmiu bramek, strefy odpraw, VIP, strefy restauracyjnej, wolnocłowej, kontroli celnej i granicznej oraz innych elementów związanych z infrastrukturą lotniskową.

Antonov An-225 Mrija zostanie odbudowany? Producent ogłasza zbiórkę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button