MorskiTransport
Gorące newsy

Rekord w DCT Gdańsk! Przeładowano 21 371 kontenerów z jednego statku!

DCT Gdańsk może pochwalić się kolejnym znaczącym rekordem. W maju przeładowano 21 371 TEU (20-stopowych jednostek ekwiwalentnych) z jednego statku Maersk. Terminal w Gdańsku odnotowuje dobre wyniki po pandemii. 

DCT Gdańsk z kolejnym rekordem

W maju padł rekord liczby przeładowanych kontenerów na jednym statku. Pod koniec ubiegłego miesiąca port w Gdańsku przeładował 21 371 TEU. Tym samym poprzedni rekord odnotowany we wrześniu 2019 roku został pobity o ponad 1 000 TEU.

Jak poinformował Marcin Kamola, rzecznik DCT, wynik odnotowano w przypadku jednostki Marstal Maersk. W wypowiedzi przytoczonej przez rp.pl rzecznik tłumaczy, że utrzymanie poziomu przeładunków po wprowadzeniu sankcji gospodarczych na Rosję było możliwe dzięki zastępowaniu rosyjskich ładunków przeznaczonymi dla innych krajów.

Zobacz także: LTG Cargo uruchomi połączenie do terminalu Małaszewicze i DCT Gdańsk

Zobacz także: W Łebie powstanie port serwisowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power

Bałtycki terminal w Gdańsku – dobre wyniki po pandemii

Miesięcznie DCT Gdańsk przeładowuje 174 tys. TEU. DCT może pochwalić się statusem największego polskiego terminala przeładunkowego i jedynego terminala głębokowodnego w całym rejonie Morza Bałtyckiego. Dobre wyniki odnotowano już w marcu, kiedy wolumen przeładowanych kontenerów wyniósł 206 645 TEU. Był to tym samym wzrost o ponad 9% w porównaniu z poprzednim rekordem terminalu ze stycznia 2020 roku.

Charles Baker, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk, mówił wówczas:

W tym roku DCT Gdańsk obchodzi 15-lecie istnienia. Od 15 lat dążymy do zbudowania prawdziwego bałtyckiego hubu i bramy transportowej dla Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i krajów bałtyckich. Przeładowując w marcu ponad 200 000 TEU, osiągnęliśmy kamień milowy w przeładunkach kontenerów w Polsce. DCT będzie nadal rozwijać się i inwestować aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Północnej. Oczekiwany wzrost w dłuższej perspektywie czasowej stanowi podstawę do budowy naszego trzeciego terminalu głębokowodnego, Baltic Hub 3.

Obecnie DCT Gdańsk jest docelowym miejscem transportu jednostek wypływających z krajów azjatyckich, takich jak Chiny czy Korea Południowa. Stanowi również ważne ogniwo w kontekście rozwoju wielu gałęzi polskiej gospodarki.

Zatory w światowych portach utrzymają się co najmniej do przyszłego roku

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button