DCT Gdańsk może pochwalić się kolejnym znaczącym rekordem. W maju przeładowano 21 371 TEU (20-stopowych jednostek ekwiwalentnych) z jednego statku Maersk. Terminal w Gdańsku odnotowuje dobre wyniki po pandemii.
DCT Gdańsk z kolejnym rekordem
W maju padł rekord liczby przeładowanych kontenerów na jednym statku. Pod koniec ubiegłego miesiąca port w Gdańsku przeładował 21 371 TEU. Tym samym poprzedni rekord odnotowany we wrześniu 2019 roku został pobity o ponad 1 000 TEU.
Jak poinformował Marcin Kamola, rzecznik DCT, wynik odnotowano w przypadku jednostki Marstal Maersk. W wypowiedzi przytoczonej przez rp.pl rzecznik tłumaczy, że utrzymanie poziomu przeładunków po wprowadzeniu sankcji gospodarczych na Rosję było możliwe dzięki zastępowaniu rosyjskich ładunków przeznaczonymi dla innych krajów.
Zobacz także: LTG Cargo uruchomi połączenie do terminalu Małaszewicze i DCT Gdańsk
Zobacz także: W Łebie powstanie port serwisowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power
Bałtycki terminal w Gdańsku – dobre wyniki po pandemii
Miesięcznie DCT Gdańsk przeładowuje 174 tys. TEU. DCT może pochwalić się statusem największego polskiego terminala przeładunkowego i jedynego terminala głębokowodnego w całym rejonie Morza Bałtyckiego. Dobre wyniki odnotowano już w marcu, kiedy wolumen przeładowanych kontenerów wyniósł 206 645 TEU. Był to tym samym wzrost o ponad 9% w porównaniu z poprzednim rekordem terminalu ze stycznia 2020 roku.
Charles Baker, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk, mówił wówczas:
W tym roku DCT Gdańsk obchodzi 15-lecie istnienia. Od 15 lat dążymy do zbudowania prawdziwego bałtyckiego hubu i bramy transportowej dla Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i krajów bałtyckich. Przeładowując w marcu ponad 200 000 TEU, osiągnęliśmy kamień milowy w przeładunkach kontenerów w Polsce. DCT będzie nadal rozwijać się i inwestować aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję, nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Północnej. Oczekiwany wzrost w dłuższej perspektywie czasowej stanowi podstawę do budowy naszego trzeciego terminalu głębokowodnego, Baltic Hub 3.
Obecnie DCT Gdańsk jest docelowym miejscem transportu jednostek wypływających z krajów azjatyckich, takich jak Chiny czy Korea Południowa. Stanowi również ważne ogniwo w kontekście rozwoju wielu gałęzi polskiej gospodarki.
Znajdziesz nas w Google NewsZatory w światowych portach utrzymają się co najmniej do przyszłego roku
2 Komentarze