E-commerce

Pomimo napięć, chińscy konsumenci wciąż chcą zachodnich towarów

Chińscy konsumenci, którzy zakupili zagraniczne produkty online w ciągu ostatniego roku, twierdzą, że w nadchodzącym roku będą kupować jeszcze więcej zachodnich towarów. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1000 konsumentów, którzy dokonują zakupów zagranicznych marek na Tmall Global Marketplace, głównym powodem, dla którego kupują towary z Zachodu, jest jakość tamtejszych produktów.

Chińscy konsumenci lubią zagraniczne towary

Stosunki Chin ze Stanami Zjednoczonymi i Europą mogą być napięte, ale chińscy konsumenci wciąż lubią kupować online zagraniczne towary. Badanie przeprowadzone w maju 2022 r. wśród 1000 chińskich klientów sklepów internetowych, którzy dokonali zakupów za granicą w ciągu ostatniego roku, wykazało, że 51% z nich planuje w nadchodzącym roku kupować więcej produktów zachodnich marek.

Zachodnie marki powinny mieć nadzieję, że zainteresowanie chińskich konsumentów utrzyma się w ciągu najbliższego roku. Wśród kategorii produktów, które obecnie cieszą się największym zainteresowaniem zagranicznych marek, znajdują się witaminy i suplementy diety, w przypadku których chińscy kupujący szczególnie cenią sobie jakość i autentyczność – mówi Chris Vincent, dyrektor ds. międzynarodowych w amerykańskiej firmie Pattern, która pomaga markom w sprzedaży na rynkach internetowych na całym świecie.

Głównym powodem, dla którego chińscy kupujący w sieci zwracają się ku zachodnim markom, jest ich jakość. Na ten czynnik wskazało 60% respondentów badania. Na drugim miejscu znalazła się potrzeba posiadania produktów wyjątkowych lub pasujących do ich stylu.

Czytaj też: Sprzedaż e-commerce w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 6,7%

Chińscy konsumenci bojkotują niektóre zachodnie marki

Chociaż badanie wskazuje, że chińscy konsumenci nadal chcą kupować towary z Zachodu, wyniki sugerują, że zakupy zagraniczne nie znajdują się na pierwszym miejscu wśród planów wszystkich osób na nadchodzący rok. Podczas gdy 51% ankietowanych stwierdziło, że planuje kupować więcej towarów zachodnich niż poprzednio, 67% stwierdziło, że planuje ogólnie więcej zakupów przez Internet, a 54% stwierdziło, że będzie robić więcej zakupów za granicą. Może to oznaczać zakup marek z krajów azjatyckich, takich jak Japonia i Korea Południowa, ale nie z Europy czy Stanów Zjednoczonych.

Niektóre zachodnie marki odczuwają skutki odwetu wobec kampanii krytykujących łamanie praw człowieka w Chinach, w tym złe traktowanie Ujgurów w chińskiej prowincji Xinjiang. Zarówno Nike, jak i Adidas odnotowały w zeszłym roku poważne straty w sprzedaży internetowej w Chinach w wyniku bojkotu konsumenckiego, który nastąpił po tym, jak marki te wyraziły zaniepokojenie doniesieniami o pracy przymusowej w Xinjiang.

W tym samym czasie pandemia koronawirusa spowodowała wzrost zakupów zagranicznych towarów przez Internet. Przez ostatnie dwa lata rząd chiński uniemożliwiał chińskim konsumentom podróżowanie za granicę. Według oficjalnego bloga Alibaby Alizila liczba chińskich konsumentów, którzy dokonali zakupów zagranicznych towarów w Internecie, wzrosła do 160 milionów w 2021 roku z 140 milionów rok wcześniej.

Chińscy konsumenci, których przebadała firma OnePoll i Pattern, robili zakupy na Tmall Global Marketplace w ciągu ostatniego roku. Tmall Global jest rynkiem prowadzonym przez chińskiego lidera handlu elektronicznego Alibaba Group, który oferuje produkty zagranicznych marek. Pattern twierdzi, że Tmall Global nie zlecił przeprowadzenia badania i że Pattern przebadał użytkowników Tmall Global, ponieważ jest to najpopularniejsza platforma wśród chińskich kupujących za granicą, posiadająca 100 milionów aktywnych użytkowników.

Czytaj też: Stany Zjednoczone zakazują importu z chińskiej prowincji Xinjiang

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce w USA o 219 miliardów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button