PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

HMM zamawia nowe kontenerowce napędzane metanolem

Do floty południowokoreańskiego przewoźnika trafi dziesięć statków

Południowokoreańska firma żeglugowa HMM ogłosiła, że zamówiła nowe kontenerowce napędzane metanolem. Do floty przewoźnika trafi dziewięć kontenerowców o pojemności 9 000 TEU.

HMM kupi kontenerowce napędzane metanolem

Kontrakty na nowe statki o wartości 1,12 mld dolarów zostały podpisane z południowokoreańskimi stoczniami Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) oraz HJ Shipbuilding and Construction (HJSC). HSHI i HJSC zbudują dla HMM odpowiednio siedem i dwa kontenerowce napędzane metanolem, których dostawa ma nastąpić w latach 2025-2026.

Po dostarczeniu nowe statki mają być wykorzystywane na szlakach handlowych Północna Azja-Ameryka Łacińska oraz Północna Azja-Indie. Możliwe trasy obejmują potencjalne zielone korytarze żeglugowe między Busan w Korei a kluczowymi portami w USA, które zostaną utworzone w następstwie porozumienia ogłoszonego podczas COP27.

HMM, który zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w całej swojej flocie do 2050 r., przekazał, że nowe statki będą wyposażone w dwupaliwowe silniki na metanol, co „zwiększy konkurencyjność floty” i będzie „pierwszym krokiem w kierunku rozszerzenia przyjaznej dla środowiska floty przy użyciu paliw alternatywnych”. Firma bada obecnie również inne paliwa, takie jak skroplony gaz ziemny (LNG), wodór i zielony amoniak.

Będziemy nadal dokładać starań, aby wspierać globalną społeczność w przejściu na neutralność węglową, jednocześnie wzmacniając nasz podstawowy poziom przyszłych zdolności przewozowych w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji na światowym rynku – zapowiedział prezes i dyrektor generalny HMM, Kim Kyung Bae.

Czytaj też: Szwajcarski handlowiec zamawia masowce napędzane metanolem

Komercyjnie dostępny metanol, który został wybrany jako paliwo przyszłości przez takich gigantów żeglugi jak A.P. Moller – Maersk, jest postrzegany jako jedna z najlepszych opcji w wysiłkach branży na rzecz dekarbonizacji w nadchodzących latach.

Zielony metanol jest najlepszym skalowalnym rozwiązaniem w zakresie ekologicznego paliwa w tej dekadzie i jesteśmy podekscytowani widząc, że kilku innych armatorów wybiera tę drogę. Dodaje to jeszcze większego tempa szybkiemu zwiększaniu dostępności, które jest niezbędne do obniżenia ceny zielonego metanolu i przyspieszenia rozwoju żeglugi neutralnej dla klimatu – mówił Palle Laursen, główny oficer ds. floty i techniki w Maersk.

W porównaniu do konwencjonalnych paliw opartych na ropie naftowej, zastosowanie metanolu zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx) o 80% i praktycznie eliminuje emisję tlenków siarki (SOx) oraz cząstek stałych. Paliwo to jest również biodegradowalne i rozpuszczalne w wodzie.

Czytaj też: Czy paliwo w Polsce jest tanie? Jak to ma się do zarobków? [WYKRES]

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button