KolejowyTransport

Kolejne inwestycje w Małopolsce. Zmodernizowano obiekt PKP

Dzięki postępowi technologicznemu i miniaturyzacji znacząco zmniejszyła się powierzchnia zajmowana wcześniej przez systemy bezpieczeństwa

Zakończyła się przebudowa budynku nastawni na stacji Kraków Główny. Od września dyżurni ruchu, którzy odpowiadają za bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej stacji w Małopolsce, pracują teraz w nowoczesnych wnętrzach, które zostały wyposażone w zaawansowane urządzenia do kierowania ruchem kolejowym. Centrum sterowania ruchem w Krakowie zostało zmodernizowane w ramach inwestycji o wartości ponad 1,2 mld zł, finansowanej częściowo z funduszy unijnych w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Centrum sterowania ruchem w Krakowie przeszło modernizację

Nowe centrum sterowania ruchem kolejowym w Krakowie znajduje się na północ od peronów przy torach stacji Kraków Główny. Zarówno pomieszczenia, jak i cały budynek przeszły gruntowną modernizację. Starsze urządzenia przekaźnikowe z lat osiemdziesiątych XX wieku zostały zastąpione nowoczesnymi systemami komputerowymi do zarządzania ruchem kolejowym, które działają zgodnie z najnowszymi standardami kolejowymi. Dzięki postępowi technologicznemu i miniaturyzacji znacząco zmniejszyła się powierzchnia zajmowana wcześniej przez systemy bezpieczeństwa. W odzyskanej przestrzeni przygotowano nowoczesne biura, co znacznie poprawiło warunki pracy pracowników kolejowych na stacji.

Budujemy nowoczesną polską kolej. Widać to m.in. w Krakowie, gdzie podróżni mogą już korzystać z efektów wielomilionowych inwestycji w rozwój tego środka transportu: to nowa infrastruktura i modernizowane zaplecze – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

PKP PLK
PKP PLK

Jest bardziej eko

Budynek nastawni został ulepszony pod względem ekologicznym. Przeprowadzono termomodernizację ścian i sufitów, zainstalowano nowe drzwi, okna oraz zmodernizowano systemy wentylacyjne i grzewcze. Dodatkowo, dostarczono nowe źródło ciepła. Inwestycja przeprowadzona przez PKP PLK skutkowała znacznym zmniejszeniem zużycia energii.

Nowe systemy sterowania to większe bezpieczeństwo i niezawodność działania. Cieszę się, że kolejarze w Krakowie mogą korzystać z najnowszych technologii w procesie bieżącego zarządzania ruchem pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP PLK

Modernizacja nastawni oraz wdrożenie nowych systemów sterowania ruchem kolejowym stanowią istotny element największego unijnego projektu kolejowego realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowie. W ramach tego projektu przeprowadzono rozszerzenie torów na odcinku między stacjami Kraków Główny a Kraków Płaszów oraz utworzono nowy przystanek w centrum miasta, tj. Kraków Grzegórzki. Działania te przyczyniły się do zwiększenia możliwości przewozowych zarówno dla pasażerów, jak i towarów. Nowe tory, estakady, mosty i wiadukty stanowią fundament dla przyszłego rozwoju połączeń kolejowych.

Czytaj też: Kraków Grzegórzki otwarty! To kolejny przystanek w Małopolsce

PKP PLK

Stacja Kraków Główny pełni kluczową rolę jako część ważnej trasy kolejowej E30, łączącej Niemcy, Polskę i Ukrainę. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Powstanie nowy przystanek kolejowy w Krakowie! Pierwszy z trzech!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button