
Japońska linia niskokosztowa Zipair Tokyo zadecydowała o usunięciu logotypu z literą „Z”, który widnieje na ich samolotach. Wszystko przez to, żeby nie kojarzyć się z rosyjskim emblematem wojskowym, który pojawia się od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
Japońska linia Zipair Tokyo zmienia logo, aby nie kojarzyło się z rosyjską armią
Jak informuje serwis Japan Times, tani przewoźnik Zipair Tokyo zrezygnował ze swojego logo „Z”, aby uniknąć wszelkich nieporozumień i porównań do armii rosyjskiej. Znak ten pojawia się na wielu pojazdach wojskowych rosyjskich wojskowych, tuż obok „O”, czy „V”. Najprawdopodobniej, jak sugeruje Ukraińska Gwardia Narodowa, znak „Z” oznacza siły wschodnie nacierające ze strony Donbasu.
— НГУ (@ng_ukraine) February 27, 2022
Czytaj również: Japonia po dwóch latach otwiera się na zagranicznych turystów
Prezes spółki Shingo Nishida stwierdził również, że wielu pasażerów może opacznie postrzegać obecne logo za symbol poparcia rosyjskiej agresji na Ukrainę. Jak zaznaczył w rozmowie z dziennikarzami:
Myślę, że niektórzy ludzie mogą mieć takie odczucia, gdy zobaczą to logo bez żadnego wyjaśnienia.
Nowe logo ma być geometrycznym wzorem w kolorze zielonym, czarnym i białym. Firma pokazała na konferencji prasowej dwie wersje nowego logo, z czego pierwszą z nich już wprowadzili. Następna wersja zostanie oddana do użytku w grudniu bieżącego roku.


Czytaj również: Japonia nakłada dotkliwe sankcje na Rosję i odcina ją od SWIFT
Linia Zipair rozpoczęła działalność w 2020 roku. Firma obecnie obsługuje loty łączące lotnisko Narita z Bangkokiem, Seulem, Honolulu, Singapurem i Los Angeles. Japońska spółka planuje uruchomienie nowej trasy do San Jose w Kalifornii już w grudniu bieżącego roku.