LotniczyTransport

Jakie są najbardziej ruchliwe krajowe trasy lotnicze w Hiszpanii?

Hiszpania to największy kraj w Europie Południowej i drugi co do wielkości kraj w Unii Europejskiej. Oprócz Półwyspu Iberyjskiego w skład Hiszpanii wchodzą także Baleary na Morzu Śródziemnym oraz Wyspy Kanaryjskie na Oceanie Atlantyckim. Hiszpania liczy ponad 47,4 mln mieszkańców, a jej dwoma najważniejszymi miastami są stolica Madryt i katalońska Barcelona. Dziś sprawdzimy, które krajowe trasy lotnicze w Hiszpanii są najbardziej uczęszczanymi.

Najbardziej ruchliwe trasy lotnicze w Hiszpanii

Podczas gdy wiele krajów na świecie korzysta z krajowych połączeń lotniczych, Hiszpania od 1992 r. buduje rozległą sieć szybkich linii kolejowych, dzięki którym pociągi łączą miasta z prędkością ponad 300 kilometrów na godzinę. W wielu przypadkach pociągiem można dostać się z centrum jednego miasta do centrum innego miasta szybciej niż samolotem. Jednak krajowe trasy lotnicze w Hiszpanii nadal są popularne, a przewagą lotów są ceny. Najtańszy jest Ryanair, a za nim Vueling, Air Europa i Volotea. Iberia Express i Air Nostrum z siedzibą na lotnisku w Walencji koncentrują swoją uwagę na lotach z mniejszych hiszpańskich miast na lotnisko Adolfo Suárez Madrid-Barajas (MAD) i Josep Tarradellas Barcelona-El Prat (BCN).

Spośród wszystkich lotnisk w Hiszpanii najbardziej ruchliwy jest Madryt, a następnie Barcelona, lotnisko Palma De Mallorca (PMI), lotnisko Malaga Costa del Sol (AGP) i lotnisko Alicante-Elche (ALC). Bez połączenia kolejowego, lotnisko Adolfo Suárez Madrid-Barajas Airport (MAD) do lotniska Palma de Mallorca (PMI) jest najbardziej ruchliwą krajową trasą lotniczą w Hiszpanii. W 2021 r. między stolicą Hiszpanii a wyspą podróżowało 1 140 759 osób.

Ponieważ ceny biletów kolejowych między Barceloną a Madrytem są porównywalne z cenami biletów lotniczych, a pociągiem podróżuje się nieco szybciej, trasa ta – niegdyś najbardziej uczęszczana krajowa trasa lotnicza w Hiszpanii – zajmuje obecnie drugie miejsce. W 2021 roku między tymi dwoma miastami podróżowało samolotem 1 013 020 osób. Lotnisko Adolfo Suárez Madrid-Barajas (MAD) na Gran Canarię (LPA) to trzecia trasa krajowa bez połączeń kolejowych i drogowych. W 2021 roku między Madrytem a Las Palmas podróżowało 937 084 osób.

Czytaj też: Lotnisko London Gatwick ogranicza przepustowość przez brak pracowników

Samolotem szybciej niż pociągiem

Kolejne najbardziej ruchliwe krajowe trasy lotnicze w Hiszpanii to Teneryfa i Ibiza. Podobnie jak Gran Canaria, Teneryfa jest wyspą zależną od ruchu lotniczego. Trasa z lotniska Adolfo Suárez Madryt-Barajas (MAD) do Teneryfy Północnej-Ciudad de La Laguna (TFN) jest czwartą trasą lotniczą w Hiszpanii o największym natężeniu ruchu. W 2021 roku 875 428 osób podróżowało między stolicą Hiszpanii a Teneryfą Północną. Imprezowa wyspa Ibiza zajmuje piąte miejsce na liście – z lotniska Adolfo Suárez Madrid-Barajas Airport (MAD) na Ibizę Airport (IBZ) w 2021 roku skorzysta 610 232 pasażerów.

Chociaż podróż pociągiem między dużymi miastami Hiszpanii jest często lepszym rozwiązaniem niż lot samolotem na poniższych trasach, to jednak lot samolotem jest znacznie szybszy – większość lotów trwa około godziny:

  • z Barcelony do Bilbao liniami Vueling, w porównaniu do 6,5 godziny jazdy pociągiem,
  • z Madrytu do Santiago de Compostela liniami Ryanair, w porównaniu z 7 godzinami jazdy pociągiem,
  • z Sewilli do Barcelony liniami Ryanair w porównaniu z 5,5 godzinami jazdy pociągiem,
  • z Bilbao do Malagi liniami Vueling i Air Europa, w porównaniu do 8 godzinami jazdy pociągiem.

Czytaj też: Ruch lotniczy w Polsce ostro w dół, w Łodzi w mocno w górę

Ruch lotniczy w Europie wzrósł o prawie 500% w ciągu roku

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button