PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Prywatny przewoźnik Iryo przełamał monopol Renfe po 31 latach

Państwowy Renfre straci monopol na linii z Madrytu do Sewilli po 31 latach po jej otwarciu

Pociągi dużych prędkości Iryo, obsługiwane przez spółkę joint venture włoskich kolei państwowych i prywatnej hiszpańskiej firmy Air Nostrum, rozszerzyły swoją siatkę połączeń na hiszpańskich liniach dużych prędkości o kolejny region.

Pociągi Iryo będą kursować do Andaluzji

Przewoźnik uruchomił dwie nowe trasy do Andaluzji. Pociągi Iryo będą kursować z Madrytu do Malagi oraz z Madrytu do Sewilli przez Kordobę. Jak informuje portal Zdopravy, uruchomienie nowych połączeń oznacza koniec monopolu państwowego Renfe na tych trasach. Pasażerowie powinni więc uzyskać nie tylko częstsze połączenia, ale przede wszystkim odczuć duży spadek cen, którego doświadczyli już podróżni na trasach między Madrytem a Barceloną.

Iryo, które obsługuje w Hiszpanii szybkie jednostki Frecciarossa 1000, zaczyna od dwóch par połączeń na obu trasach. Stopniowo będzie zwiększać częstotliwości do sześciu par połączeń do Sewilli i czterech do Malagi. Na tę samą trasę wyjedzie też francuski Ouigo, należący do państwowych kolei SNCF.

Czytaj też: Hiszpania zainwestuje gigantyczne środki w Korytarz Atlantycki

Przewoźnik Iryo stawia na jakość usług

Iryo to stosunkowo nowa firma na rynku transportowym. Przewoźnik od samego początku stawia na jakość usług i innowacyjne rozwiązania dla pasażerów. Firma oferuje połączenia między ważnymi miastami Hiszpanii. Ceny biletów są konkurencyjne w porównaniu do innych przewoźników, co przyciąga klientów, którzy chcą zaoszczędzić na kosztach podróży. Prywatny przewoźnik ma szansę na zdobycie znaczącej pozycji na rynku kolejowym w Hiszpanii.

Iryo jest pierwszym prywatnym przewoźnikiem na hiszpańskim rynku kolejowym. 31% udziałów należy do prywatnego Ferroviario de Levante S.L., którego właścicielem jest Air Nostrum, 24% do Globalvia, a 45% do włoskich kolei państwowych Trenitalia. Przewoźnik zainwestował w start 800 mln euro, ale nie chce konkurować wyłącznie niższymi cenami, ale przede wszystkim przyciągać uwagę lepszą obsługą. Linia z Madrytu do Sewilli to pierwsze szybkie połączenie w Hiszpanii. Powstała w związku z Expo 1992, które odbyło się w Sewilli. Renfre straci monopol po 31 latach po jej otwarciu.

Czytaj też: Hiszpania uchwala nowe prawo. Przynajmniej 40% kobiet w zarządach spółek

METRANS rozbudowuje terminale wzdłuż korytarza Węgry-Serbia

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button