DrogowyTransport

Naczepa chłodnicza z panelami fotowoltaicznymi już niedługo rozpocznie testy na francuskich drogach!

Naczepy chłodnicze z panelami fotowoltaicznymi to nowość na rynku, która ma zostać zaprezentowana podczas targów transportowych w Hanowerze. 

Energia słoneczna zasilająca chłodnie 

Firma transportowa Sono Motors nawiązała współpracę z francuskim producentem samochodów chłodniczych Chereau. W ramach partnerstwa biznesowego powstała naczepa z panelami słonecznymi o powierzchni 58,9 m2. Będą mogły generować prąd, który trafi do akumulatorów naczepy, a później do elektrycznego agregatu chłodniczego o mocy 9,8 kW. Ma to sprawić, że chłodzenie towaru będzie odbywać się bez udziału silnika spalinowego w czasie dłuższych postojów. Moduły słoneczne wykorzystują proces VaPV (fotowoltaika nakładana na pojazd), który został opracowany specjalnie do użytku w pojazdach typu cargo-box.

Premiera pojazdu odbędzie się na wrześniowych targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze.

Sono Motors

Zobacz także: Polska jest piątym na świecie producentem wodoru z dużym potencjałem na więcej

Naczepy chłodnicze z panelami fotowoltaicznymi

Panele fotowoltaiczne są umieszczone na bokach oraz dachu pojazdu. Poprzez rozmieszczenie paneli po trzech różnych stronach, samochód ma korzystać z energii słonecznej niezależnie od pory dnia czy kierunku jazdy. Firma odpowiedzialna za panele, Sono Motors zajmuje się produkcją rozwiązań OZE dla transportu.

Laurin Hahn, współzałożyciel i dyrektor generalny Sono Motors, powiedział:

To partnerstwo jest ogromnym krokiem dla Sono Motors, ponieważ otwieramy zupełnie nową branżę dla naszej wysoce elastycznej i zastrzeżonej technologii Sono Solar. Oferujemy lekką i elastyczną platformę, która jest idealna dla naczep chłodni i pozwala klientom z branży transportowej obniżyć koszty i emisje w całej swojej flocie.

Chłodzenie dzięki energii z paneli fotowoltaicznych ma się wiązać z ogromną oszczędnością. W jednym ze scenariuszów powstałego w ramach inicjatywy naczepa pozwala na zaoszczędzenie 3400 litrów paliwa rocznie. Ilość paliwa zależna jest od intensywności nasłonecznienia oraz intensywności pracy paneli.

Zobacz także: Samsung we współpracy z Seaborg będzie budował modułowe barki energetyczne

Po tym, jak naczepa zostanie zaprezentowana na targach, odbędą się testy w warunkach rzeczywistych na terenie Francji. Jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne, w planach jest wdrażanie projektu do produkcji na większą skalę. Podczas jesiennych testów badana będzie walidacja liczb dotyczących potencjalnego zysku z energii i oszczędności paliwa, które są oparte na wewnętrznych obliczeniach oraz założeniach dotyczących pogody i ogólnej wydajności systemu.

Port w Helsinkach chce być neutralny węglowo w przeciągu 8 lat

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button