Frigo Logistics zwiększa skalę działalności. Przeszkodą liczba kierowców na rynku
W związku z popytem na rynku transportu chłodniczego, operator Frigo Logistics planuje zatrudnić nowych kierowców, co z uwagi na obecną sytuację rynkową może być trudne.
Frigo Logistics zwiększa skalę działalności
Operator logistyczny Frigo Logistics planuje rozszerzenie swojej działalności. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na rynku transportu chłodniczego planowana jest rekrutacja kierowców oraz rozszerzenie floty transportowej.
Frigo obsługuje obecnie siedem sieci handlowych funkcjonujących na polskim rynku, a także grupę 60 producentów zajmujących się produkcją artykułów spożywczych. Operator dostarcza żywność do ok. 4500 punktów w Polsce.
Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu we Frigo Logistics, mówi:
Wcześniej, jako Frigo Logistics, w zakresie transportu korzystaliśmy wyłącznie z usług podwykonawców. Zmieniło się to w ubiegłym roku, kiedy zakupiliśmy firmę transportową Armir. Za sprawą przejęcia spółki weszliśmy w posiadanie około 50 samochodów. Teraz skupiamy się na tym, by doposażyć spółkę w następne jednostki i zatrudnić kolejnych kierowców.
Zobacz także: Iveco zapewni swoim włoskim klientom pierwszeństwo w dostępie do paliw syntetycznych
Niedobory kadrowe w transporcie poważnym problemem dla całej branży
Jednak problemy obserwowane w transporcie coraz bardziej ograniczają przedsiębiorców. Firmy logistyczne zgłaszają rekordowe zapotrzebowanie na wykwalifikowanych kierowców, którzy mogliby obsługiwać połączenia na trasach ogólnokrajowych.
Według ostatniego raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego problem przybiera na sile. Ponadto eksperci z PITD piszą:
Aż 84,3% osób zadeklarowało, że zatrudnia kierowców w reprezentowanych przez siebie firmach. Dodatkowo 62,7% respondentów zadeklarowała, że w ostatnim czasie nie zmieniła się liczba zatrudnianych przez nich kierowców. Tylko u 37,3% zaobserwowano istotne ruchy kadrowe.
Zobacz także: Modernizacja w przemyśle i wymiana AGD to blisko 30 TWh oszczędności
Brak kierowców w branży TSL obserwuje również nasz zachodni sąsiad. Przy granicy coraz częściej można spotkać billboardy zachęcające do pracy polskich kierowców w Niemczech. Szacuje się, że tylko w Polsce brakuje obecnie ok. 150 tys. kierowców. W całej Europie liczba ta wynosi prawie 400 tys. Frigo zwraca jednak uwagę na fakt, że terminowa realizacja dostaw produktów spożywczych jest bardzo ważna. W związku z tym operator ma nadzieję, że uda się zatrudnić pracowników w najbliższych miesiącach.
Znajdziesz nas w Google NewsNaczepa chłodnicza z panelami fotowoltaicznymi już niedługo rozpocznie testy na francuskich drogach!
Jeden komentarz