MorskiTransport

Port w Quebecu odnotowuje doskonały rok obrotowy pomimo pandemii

Na dorocznym spotkaniu publicznym, Zarząd Portu Quebec (QPA) przedstawił wyniki swojej działalności za rok 2021. Po bezpośrednim wpływie COVID-19 w 2020 r., port w Quebecu powrócił do pracy z rosnącymi wskaźnikami i wykazał swoją kluczową rolę w utrzymaniu łańcuchów dostaw. Oprócz tych wyników, port utrzymał, czwarty rok z rzędu, najwyższy poziom certyfikacji w ramach programu Green Marine, którego celem jest prowadzenie przemysłu morskiego w kierunku doskonałości środowiskowej.

Port w Quebecu odnotował świetne wyniki

Pomimo pandemii, port i jego partnerzy byli w stanie utrzymać łańcuchy dostaw i logistykę, które łączą przemysłowe i rolnicze serce Ameryki Północnej z resztą świata. Port w Quebecu odnotował czwarty co do wielkości wynik w swojej historii, obsługując 28,3 mln ton ładunków w jednym lub drugim nabrzeżu, co stanowi wzrost o 4,8% w stosunku do roku 2020. Dzięki wielu przewagom konkurencyjnym, port w Quebecu jest dobrze przygotowany do sprostania wymaganiom handlu międzynarodowego. Głębokość wody i położenie geograficzne umożliwiają różnym gałęziom przemysłu w Kanadzie i Ameryce Północnej dostęp do rynków zagranicznych, co sprawia, że port jest podstawą importu i eksportu towarów masowych we wschodniej Kanadzie.

W ciągu ostatniego roku port podjął też konkretne kroki w celu utrzymania, czwarty rok z rzędu, najwyższego poziomu certyfikacji w programie Green Marine. W rzeczywistości, spośród czterdziestu ośmiu uczestniczących w programie zarządów portów Ameryki Północnej, jest on jedynym, który utrzymał najwyższy poziom wszystkich wskaźników w tak długim okresie czasu. QPA przyjęło ścieżkę, która pomoże mu osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Przeprowadzono analizy mające na celu udostępnienie Bassin Louise do pływania i usunięto prawie tonę odpadów ze środowiska wodnego zatoki Beauport. Należy zauważyć, że wysiłki portu na rzecz rozsądnego zarządzania odpadami doprowadziły również do recyklingu około 70 000 masek pochodzących z działalności centrum szczepień w nowym terminalu rejsowym. W grudniu port uruchomił również program EcoCargo, w ramach którego armatorzy stosujący praktyki przyjazne dla środowiska otrzymują ulgi w opłatach portowych.

Port of Quebec

Czytaj też: Port w Helsinkach chce być neutralny węglowo w przeciągu 8 lat

Szereg inwestycji

Rok 2021 był również bardzo aktywny pod względem inwestycji w infrastrukturę. Zrealizowano kilka projektów renowacyjnych. W minionym roku port w Quebecu naprawił i ustabilizował nabrzeża we wschodnim krańcu Anse au Foulon, w Bassin Louise oraz w sektorze Beauport. W ciągu ostatnich 10 lat port (bez operatorów) zainwestował w swoją infrastrukturę ponad 173 mln dolarów.

Niestety, z powodu pandemii w 2021 roku drugi rok z rzędu do portu nie zawinęły żadne międzynarodowe statki wycieczkowe. Branża powoli wracała do normy, a do końca 2021 r. około 80% światowej floty powróciło do służby. W 2021 r. QPA wykazał się wiodącą rolą w Komitecie Rejsowym Stowarzyszenia Kanadyjskich Zarządów Portów (ACPA), którego zadaniem było zidentyfikowanie problemów w tym sektorze i opracowanie zaleceń dotyczących wznowienia międzynarodowych rejsów wycieczkowych po pandemii.

Mimo to port w Quebecu wykazał się odpornością i umiejętnością szybkiego powrotu do normalności. Patrząc w przyszłość, QPA pracuje obecnie nad swoim nowym planem strategicznym na lata 2022-2027, który zostanie przedstawiony w nadchodzącym roku. Zarząd Portu Quebec jest autonomiczną organizacją zarządzaną wspólnie z innymi podmiotami, utworzoną na mocy Canada Marine Act. Statki przepływające przez port są centralnym elementem łańcucha dostaw, w którym każdego roku przepływa około 20 mld dolarów towarów. Według najnowszych badań KPMG/SECOR, port generuje i wspiera ponad 13 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy.

Czytaj też: Kanadyjski rynek nieruchomości wart jest 3 razy więcej niż PKB kraju!

Airbus i Quebec inwestują 1,2 mld dolarów w nierentowną fabrykę A220

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button