MorskiTransport

Port w Helsinkach chce być neutralny węglowo w przeciągu 8 lat

Port w Helsinkach przyspiesza prace nad osiągnięciem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Sam port dąży do osiągnięcia neutralności do roku 2030, przy czym do 2035 roku planuje osiągnąć neutralność pod względem emisji związanych z ruchem ciężkich statków i maszyn.

Port w Helsinkach dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej

Port w Helsinkach ogłosił, że zaostrza harmonogram swojego programu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i obecnie dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji do 2030 r.

Zminimalizujemy nasze własne zużycie energii poprzez modernizację ogrzewania, przejście na oświetlenie LED oraz zwiększenie produkcji energii słonecznej. Ponadto będziemy pozyskiwać potrzebną nam energię ze źródeł o zerowej emisji dwutlenku węgla. Dzięki naszym zamówieniom będziemy również wpływać na zmniejszenie śladu węglowego naszych podwykonawców – powiedział Andreas Slotte, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Porcie Helsinki.

Jeśli chodzi o ruch statków, zmiany na lepsze są rozległe, zwłaszcza dzięki wprowadzeniu nowych jednostek. Ponadto port w Helsinkach wprowadził w kilku portach zasilanie energią elektryczną z lądu, które w najbliższych latach będzie rozbudowywane. Zasilanie energią elektryczną z lądu znacznie ogranicza emisje powstające podczas postoju statków – dodał Slotte.

Czytaj też: Gigantyczne statki dźwigowe Heerema przechodzą na zieloną energię

Inwestycje w porcie

Zasilanie z lądu umożliwia statkom wyłączenie silników i podłączenie się do sieci elektrycznej w celu zaopatrzenia w energię. Połączenie może zaopatrywać statki w zrównoważoną energię, która będzie pochodzić z turbin wiatrowych lub z innego źródła odnawialnego.

Sam port w Helsinkach dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2030, przy czym zaznaczył, że rok 2035 jest nadal rokiem docelowym dla celów neutralności pod względem emisji związanych z ruchem ciężkich statków i maszyn.

Środki mające na celu zmniejszenie emisji, pochodzących z ruchu ciężkiego, są nadal niepewne, zarówno na poziomie krajowym, jak i globalnym. Choć elektryfikacja i paliwa alternatywne coraz częściej pojawiają się w ruchu ciężkim, nie potrafimy jeszcze opracować jasnej ścieżki dotyczącej harmonogramu i zastosowań. Oczywiście, gdy tylko będzie to możliwe, przedstawimy cele w zakresie neutralności węglowej również w tych obszarach – powiedział Slotte.

Czytaj też: Energetyka wiatrowa będzie filarem zielonej transformacji

Port w Bilbao realizuje projekt energetyki lądowej, by zmniejszyć emisje

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button