Rosyjska linia S7 Airlines zamraża inwestycje. Brakuje jej samolotów
Z powodu sankcji na rosyjski sektor lotniczy linie lotnicze S7 Airlines wstrzymują plany budowy taniego przewoźnika „Citrus”. Nowa flota niskokosztowa miała być spółką zależną od głównej linii, a jej start planowano na lato 2022. To kolejny cios dla rosyjskiej spółki, która w ostatnim czasie nie ma dobrej passy. Musi się przy tym liczyć z wysokimi stratami finansowymi i wizerunkowymi.
Rosyjski przewoźnik S7 Airlines wstrzymuje otwarcie nowej linii niskokosztowej Citrus
Linie lotnicze S7 Airlines, które obok Aeroflotu są najpopularniejszym przewoźnikiem w Federacji Rosyjskiej, ogłosiły, że wstrzymują plany utworzenia nowej filii niskokosztowej „Citrus„. Nowa spółka zależna miała wystartować w lipcu, łącząc tym samym najważniejsze miasta w Rosji, co sugeruje jej pełna nazwa – „Cities of Russia„. Przewoźnik z Nowosybirska ogłosił swoje plany jesienią 2021 roku. Zgodnie z zapowiedziami, nowy low cost miał obsłużyć nawet 1 milion pasażerów rocznie.
Czytaj również: Rosyjska linia Pobeda uziemia Boeingi przez brak części zamiennych
Spółka poinformowała, że głównym powodem wstrzymania nowej inwestycji jest brak dostępnych samolotów. Dotyczy to także anulowanego zamówienia na cztery pierwsze Airbusy A320Neo, które nie mogły zostać zakupione przez sankcje. Ostatecznie rosyjska firma planowała obsłużyć 7 milionów pasażerów rocznie, a wynik ten miał zostać osiągnięty w 2024 dzięki corocznym inwestycjom w rozwój floty samolotów.
#Russia's largest private airline S7 Airlines has decided to freeze the low-cost carrier "Citrus", which was supposed to start flights in the summer of 2022. pic.twitter.com/fOhxoUVWLI
— NEXTA (@nexta_tv) June 8, 2022
Rzeczniczka S7 Group Tamara Nikiforova w rozmowie z serwisem RBC wskazała, że:
W obecnych okolicznościach S7 Group zamraża projekt tanich linii lotniczych Citrus. W 2022 roku nie zostaną zrealizowane dostawy samolotów, które są niezbędne do uruchomienia taniej linii lotniczej. Zatem rozwój linii lotniczej o takim modelu biznesowym jest teraz niestety niemożliwy.
Czytaj również: Rośnie ryzyko stagflacji na świecie. Czym obecna sytuacja różni się od stagflacji z lat 70. XX wieku?
Sama linia S7 Airlines przez wojnę na Ukrainie straciła liczne kontrakty biznesowe. Została także usunięta z sojuszu Oneworld, do którego należą takie linie, jak American Airlines, British Airways, czy Alaska Airlines.
Znajdziesz nas w Google NewsRosyjskie linie lotnicze straciły 79 samolotów z powodu sankcji
Jeden komentarz