PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Sprzedaż internetowa Walmart znacznie wzrosła w tym roku

Po przewyższeniu oczekiwań w pierwszym kwartale, gigant prognozuje wyższą sprzedaż również w pozostałej części roku

Sprzedaż internetowa Walmart wzrosła o 27% w pierwszym kwartale tego roku. Gigant odnotował wzrost dzięki zamówieniom odbieranym na miejscu oraz dostawom.

Sprzedaż internetowa Walmart wzrosła

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż internetowa Walmart w Stanach Zjednoczonych wzrosła ponad trzy razy szybciej niż ogólna sprzedaż, co było wynikiem wzrostu liczby zamówień odbieranych na miejscu oraz dostaw. Jak informuje portal Digital Commerce 360, przychody Walmartu w pierwszym kwartale wzrosły o 7,6% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosły 152,3 miliarda dolarów. Sprzedaż internetowa w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 27%, natomiast ogólna sprzedaż wzrosła o 8,2%. Wyniki międzynarodowe były podobne, gdzie sprzedaż internetowa wzrosła o 25%, a sprzedaż ogólna o 12,9%.

Według informacji podanych przez Walmart, wzrost sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych i za granicą był wynikiem wzrostu liczby zamówień odbieranych na miejscu oraz dostaw. Gigant detaliczny zgłosił również zysk netto w wysokości 1,67 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, co oznacza spadek o 18,5% w porównaniu z 2,0 miliardami dolarów w pierwszym kwartale poprzedniego roku.

Sam’s Club, sieć hurtowni oparta na członkostwie należąca do Walmartu, poinformowała, że sprzedaż internetowa wzrosła o 19% głównie dzięki zamówieniom odbieranym na miejscu. Podobnie jak w przypadku Walmartu, sprzedaż ogólna, wyłączając paliwo, wzrosła wolniej niż sprzedaż internetowa, osiągając 7%.

Czytaj też: Walmart stawia na roboty magazynowe. Zastąpią pracowników?

Wzrost zysków Walmartu w przyszłych miesiącach będzie stabilny

Według informacji przedstawionych przez sprzedawcę, liczba członków Walmart+ nadal rośnie, przy czym niemal 50% nowych członków dołącza za pośrednictwem usług odbioru i dostawy. Jak informuje portal Digital Commerce 360, gigant przekonuje, że członkowie dokonują częstszych zakupów i wydają więcej na jedno zamówienie. Walmart odmówił jednak podania konkretnych liczb dotyczących Walmart+.

Sprzedaż artykułów ogólnego użytku w Stanach Zjednoczonych spadła „o kilka procent”. Natomiast sprzedaż artykułów spożywczych i konsumpcyjnych wzrosła „o kilkanaście procent” – powiedział inwestorom wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy, John David Rainey, nie ujawniając dokładnej liczby.

Rainey powiedział, że Walmart ponownie zyskał udziały w rynku spożywczym oraz nowych klientów z wyższymi dochodami i młodszą grupą odbiorców. Walmart osiąga wyższe marże ze sprzedaży artykułów ogólnego użytku w porównaniu do artykułów spożywczych, co oznacza, że przesunięcie w stronę sklepów spożywczych może spowolnić wzrost zysków. Rainey powiedział, że firma przewiduje, iż ten trend będzie kontynuowany do końca roku.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, po przewyższeniu oczekiwań w pierwszym kwartale, gigant prognozuje wyższą sprzedaż również w pozostałej części roku. Sprzedawca stwierdził, że spodziewa się, iż skonsolidowane przychody netto wzrosną o 4% w drugim kwartale, przy jednoczesnym spadku skonsolidowanego zysku operacyjnego o 2%. Na cały rok Walmart przewiduje, że skonsolidowane przychody netto wzrosną o około 3,5%, a zysk operacyjny wzrośnie o od 4% do 4,5%.

Czytaj też: KE rozważa, czy wprowadzić opłaty sieciowe, które zniszczą Internet, jaki znamy

Walmart stawia na roboty magazynowe. Zastąpią pracowników?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button