MorskiTransport

Port Houston rozpoczyna miliardowy projekt rozbudowy kanału okrętowego

Port Houston rozpoczyna projekt rozbudowy kanału okrętowego o wartości 1 miliarda dolarów. Podczas uroczystości zaprezentowano niektóre z wielu statków zapewniających bezpieczeństwo i wydajność kanału, w tym przyjazną dla środowiska pogłębiarkę Carolina firmy Great Lakes Dredge and Dock Company, która wkrótce dołączy do prac w kanale.

Rozpoczyna się projekt rozbudowy kanału okrętowego

Projekt rozbudowy Kanału Okrętowego w Houston, o wartości 1 miliarda dolarów, został zainaugurowany oficjalną ceremonią. Inwestycja pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa, wydajności i wzrostu gospodarczego na jednej z najbardziej ruchliwych dróg wodnych w Ameryce. Znana lokalnie jako Projekt 11 – ponieważ jest to jedenasty duży projekt budowlany na tej drodze wodnej w jej ponad 100-letniej historii – rozbudowa Kanału Okrętowego w Houston poszerzy kanał wzdłuż Zatoki Galveston z 530 stóp do 700 stóp. Pogłębi także niektóre segmenty w górnym biegu rzeki do 46,5 stóp, wprowadzi inne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa i wydajności oraz stworzy nowe elementy ochrony środowiska.

Komisja portowa udzieliła pierwszego zamówienia na pogłębianie w 2021 roku, a zakończenie całego projektu planowane jest na 2025 rok. Urzędnicy twierdzą, że „definiujący pokolenie” projekt rozbudowy kanału okrętowego przyniesie narodowi ogromne korzyści ekonomiczne oraz w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

Projekt ten umożliwi Portowi Houston dalszy rozwój i efektywne reagowanie na wszelkie przyszłe potrzeby łańcucha dostaw. Bezpieczny i wydajny kanał to najlepszy sposób, w jaki możemy zapewnić Houston możliwość rozwoju dla następnych pokoleń – powiedział Roger Guenther, dyrektor wykonawczy Portu Houston.

Czytaj też: Port Houston odnotowuje ogromny wzrost eksportu ładunków stali

Projekt rozbudowy kanału okrętowego przyniesie regionowi wiele korzyści

Kompleks Houston Ship Channel wraz z ponad 200 publicznymi i prywatnymi terminalami, znany pod wspólną nazwą Portu Houston, jest największym w kraju portem pod względem tonażu wodnego i istotną siłą napędową gospodarki regionu Houston, Teksasu i Stanów Zjednoczonych ogólnie. Port wspiera tworzenie prawie 1,35 miliona miejsc pracy w Teksasie i 3,2 miliona miejsc pracy w całym kraju, a także działalność gospodarczą o łącznej wartości 339 miliardów dolarów w Teksasie – 20,6 procent całkowitego produktu krajowego brutto (PKB) Teksasu – oraz 801,9 miliardów dolarów wpływu na gospodarkę w całym kraju.

Im szybciej zakończymy i wykorzystamy projekt, który przyniesie 134 mln dolarów rocznego wpływu na gospodarkę, tym lepiej. A w ostatecznym rozrachunku oznacza to więcej miejsc pracy – powiedział Ric Campo, prezes Portu Houston.

Według Dowódcy Południowo-Zachodniego Okręgu Korpusu Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych, płk. Kennetha N. Reeda, projekt rozbudowy kanału okrętowego jest ważny również dla Okręgu Galveston i wyższej siedziby Okręgu.

Jako agencja federalna, która utrzymuje i buduje znaczną część krajowej infrastruktury publicznej, Korpus Inżynierów Armii kontynuuje współpracę z Portem Houston nad jednym z najbardziej znaczących projektów infrastrukturalnych w całym kraju – powiedział.

Czytaj też: W Łebie powstanie port serwisowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power

Port Los Angeles planuje pobierać opłaty za puste kontenery

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button