PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Airbus rozszerza produkcję A320neo. Otwiera nową linię w Tuluzie

Samoloty z rodziny A320 są obecnie produkowane w czterech miejscach na świecie

Airbus rozszerza produkcję A320neo. Producent otworzył w Tuluzie nową linię produkcyjną w miejscu, gdzie powstawały samoloty A380. Samoloty z rodziny A320 są obecnie produkowane w czterech miejscach na świecie.

Airbus rozszerza produkcję samolotów A320neo

Airbus uroczyście otworzył w Tuluzie nową linię produkcyjną produkcji samolotów Airbus A320 po niecałych dwóch latach prac budowlanych. Jak informuje portal Zdopravy, wąskokadłubowe samoloty A320 Family są obecnie najbardziej udanym produktem europejskiego producenta, których dostawy linie lotnicze muszą rezerwować kilka lat do przodu, a zamówienia na koniec dekady są już zamykane.

Airbus rozszerza produkcję A320, a nowa linia powstała na miejscu zaplecza do produkcji samolotów Airbus A380, których produkcję europejski gigant już zakończył. Nowa linia ma umożliwić Airbusowi dalsze zwiększenie poziomu produkcji do 75 samolotów A320 Family miesięcznie. Linia w Tuluzie skupi się głównie na produkcji modelu A321neo, który obecnie stanowi sześćdziesiąt procent zamówień na tę serię. Fabryka zatrudnia około 700 osób, a pierwszy samolot ma być gotowy pod koniec tego roku.

Tuluza stała się czwartym miejscem na świecie, po Hamburgu, Mobile w USA i chińskim Tianjinie, gdzie odbywa się ostateczny montaż nowej generacji A320neo. Jak informuje portal Zdopravy, przez wiele lat w tym samym hangarze produkowano największe samoloty na świecie. Airbus obecnie ma w kolejce ponad sześć tysięcy zamówień na A320neo, z czego tylko w tym roku pozyskał ich ponad 900.

Czytaj też: Meksykański przewoźnik stawia na Airbusy. Kupi 90 samolotów

Airbus zwiększy produkcję w Chinach

Kilka miesięcy temu Airbus poinformował, że planuje podwojenie swojej produkcji w Chinach poprzez otwarcie drugiej linii montażowej. Celem tej decyzji jest zwiększenie dostępu do drugiego co do wielkości rynku lotniczego na świecie oraz umocnienie pozycji firmy w regionie, gdzie odnotowano powrót ruchu lotniczego do poziomu sprzed pandemii. Europejski producent samolotów zdominował rynek chiński, wyprzedzając swojego głównego amerykańskiego konkurenta – Boeinga – co głównie było konsekwencją sporów handlowych między Waszyngtonem a Pekinem.

Airbus przewiduje, że ruch lotniczy w Chinach będzie rósł średnio o 5,3% rocznie przez następne dwie dekady, przewyższając globalną średnią wynoszącą 3,6%. Nowa fabryka zwiększy zdolność produkcyjną o niemal połowę, a Airbus będzie miał łącznie dziesięć linii montażowych na świecie, w tym cztery w Niemczech, dwie we Francji i dwie w Stanach Zjednoczonych. W przeciwieństwie do Airbusa, Boeing skupia się na koncentracji produkcji w dwóch regionach Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też: Chiny się wyludniają a populacja UE jest najwyższa w historii!

Nowy Airbus wyprodukowany w Chinach już we flocie Wizz Air

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button