LotniczyTransport
Gorące newsy

Sri Lanka prosi linie lotnicze o zabranie paliwa na podróż powrotną

Kryzys gospodarczy na Sri Lance tak poważnie wpłynął na zaopatrzenie w paliwo, do tego stopnia, że kraj ten prosi wszystkie zagraniczne linie lotnicze latające na Sri Lankę o zabranie ze sobą paliwa wystarczającego na podróż powrotną. Zalecenie to pojawia się w momencie, gdy wyspiarski kraj zmaga się z poważnym niedoborem paliwa, który dotknął lotnictwo i większość innych sektorów w kraju.

Linie lotnicze latające na Sri Lankę proszone o dodatkowe paliwo

Międzynarodowe linie lotnicze latające na Sri Lankę zostały poproszone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Sri Lanki o zatankowanie dodatkowej ilości paliwa przed wylotem do Kolombo. Ma to na celu zapewnienie, że w zbiornikach znajduje się wystarczająca ilość paliwa na podróż powrotną z kraju.

Poprosiliśmy linie lotnicze o przewóz wymaganego paliwa na trasie do Sri Lanki, ponieważ brakuje tam paliwa lotniczego, a my musimy sobie z tym poradzić. Linie lotnicze przywożą pewne dodatkowe zapasy, a my dostarczamy je z naszych zapasów – wyjaśnił w rozmowie z Bloombergiem, Rayhan Wanniappa, dyrektor Urzędu Lotnictwa Cywilnego Sri Lanki.

Tymczasem narodowy przewoźnik SriLankan Airlines jest zmuszony jeździć do południowych Indii, aby zaspokoić zapotrzebowanie na paliwo na niektóre loty długodystansowe do Europy i Australii. Wygląda na to, że inni przewoźnicy również będą musieli poczynić własne przygotowania.

Czytaj też: Pracownicy British Airways zagłosują w sprawie ewentualnego strajku

Linie lotnicze latające na Sri Lankę mają dwa wyjścia

Linie lotnicze lecące na Sri Lankę mają dwa wyjścia – rozpocząć lot z wystarczającą ilością paliwa w zbiornikach na powrót lub zatrzymać się w kraju trzecim, aby zatankować paliwo na dalszy lot. Bloomberg donosi, że linie Emirates uciekają się do tankowania paliwa w Dubaju, a Singapore Airlines przewożą więcej paliwa niż potrzeba na loty do tego kraju.

SriLankan Airlines niestety nie mają takiej możliwości. W przypadku niektórych swoich lotów długodystansowych przewoźnik wybrał jako miejsca tankowania miasta południowoindyjskie, takie jak Thiruvananthapuram i Chennai, a nawet Dubaj. Niektóre źródła ujawniły, że SriLankan woli Thiruvananthapuram od Chennai, ponieważ jest to krótszy lot, a także pobiera się tam nieco niższe opłaty za paliwo. Przewoźnik wykorzystywał już to miasto do tankowania swoich lotów do Melbourne i Frankfurtu, a ponadto potwierdził, że w najbliższych dniach zatrzymają się w nim cztery kolejne samoloty.

Sri Lanka ma trudności z pozyskaniem gotówki na zapłatę za ropę. Kraj boryka się z brakiem podstawowych artykułów pierwszej potrzeby i elektryczności, a także z ogromną inflacją. W związku z tym paliwo do samolotów nie wydaje się być priorytetem.

Czytaj też: Protestujący na Sri Lance spalili domy przywódców rządzącej partii

Qatar Airways nawiązują współpracę z innymi liniami, by obsłużyć kibiców

Polecane artykuły

Back to top button