Info z rynkuKolejowyTransport

Siemens Mobility rozbuduje egipską kolej. Kontrakt wynosi 8,1 mld euro

Firmy Siemens Mobility wraz z Orascom Construction i The Arab Contractors podpisały umowę z egipskim Narodowym Urzędem ds. Tuneli (NAT), podlegającym egipskiemu Ministerstwu Transportu. Kontrakt dotyczy utworzenia szóstego co do wielkości systemu kolei dużych prędkości na świecie. Udział Siemens Mobility w łącznym kontrakcie wynosi aż 8,1 mld euro.

Siemens Mobility z największym kontraktem w swojej historii. Rozbuduje kolej w Egipcie

W Egipcie dzięki Siemens Mobility powstanie kolej szybkiego ruchu o długości 2000 km, która połączy ze sobą 60 miast całego kraju. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością 230 km/h, dzięki czemu nawet 90% Egipcjan będzie miało dostęp do zintegrowanego systemu kolejowego.

Czytaj również: Egipt chce zbudować najlepszy system transportowy na świecie. Uda się?

Oznacza to ogromny wzrost rozwojowy dla kraju, który do tej pory borykał się z problemami transportowymi. Tym samym, dzięki w pełni zelektryfikowanej sieci zmniejszy się emisja dwutlenku węgla aż o 70% w porównaniu z transportem samochodowym. To także wpłynie na oszczędności długoterminowe, ponieważ inwestycja według szacunków umożliwi około 500 milionów przejazdów rocznie.

Będzie to możliwe, ponieważ Siemens Mobility weszła do współpracy z firmami Orascom Construction i The Arab Contractors. Dzięki temu przez kolejne 15 lat spółka będzie zapewniała kompleksowe usługi w zakresie projektowania, instalacji, uruchomienia oraz konserwacji całego systemu kolejowego. Dotyczy to m.in. wybudowania ośmiu zajezdni oraz zapewnienia najnowszej infrastruktury kolejowej w całym kraju.

Jak wskazał prezydent Egiptu Abdel Fattah ElSisi:

Nowa zelektryfikowana sieć kolejowa stanowi konsolidację owocnej współpracy w dziedzinie infrastruktury. Będzie to także cennym uzupełnieniem egipskiego systemu transportowego, wyznaczając początek nowej ery dla systemu kolejowego w Egipcie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Będzie to możliwe dzięki Siemens Mobility, ponieważ spółka dostarczy do Egiptu 41 ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości Velaro. Ponadto do kraju trafi również 94 czterowagonowych pociągów Desiro oraz 41 lokomotyw towarowych Vectron. Tym samym inwestycja Siemens Mobility w Egipcie pomoże utworzyć około 40 tysięcy miejsc pracy w całym kraju.

Pierwszą linią będzie 660-kilometrowa trasa łącząca miasta portowe Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym z Marsa Matrouh i Aleksandrią nad Morzem Śródziemnym. Następnie powstanie druga linia o długości 1100 km. Ta z kolei przebiegnie między Kairem a Abu Simbel w pobliżu granicy z Sudanem. Końcową inwestycją będzie budowa trzeciej linii o długości 225 km. Ta z kolei połączy obiekty archeologiczne światowego dziedzictwa w Luksorze z Hurghadą nad Morzem Czerwonym.

Czytaj więcej na: Siemens zrealizuje inwestycję w egipską kolej. Wartość to 4,45 mld USD

Na wszystkich liniach Siemens Mobility zainstaluję technologię Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) Poziom 2. Ponadto zaimplementuje nowoczesny system zasilania, który umożliwi przesył wydajnej i nieprzerwanej dostawy energii.

Jak stwierdził Michael Peter, CEO Siemens Mobility:

Wspólnie z naszymi partnerami stworzymy od podstaw kompletną i nowoczesną sieć kolejową, która będzie wzorem dla całego regionu, jak stworzyć zintegrowany, zrównoważony i nowoczesny system transportowy.

Co istotne, Siemens Mobility dostarczy również swoje produkty i platformy cyfrowe, dzięki którym będzie możliwa pełna optymalizacja działania pociągów, infrastruktury kolejowej oraz podsystemów w całej sieci. Wszystko dzięki aplikacji Railigent, która umożliwia kompleksowe zarządzanie majątkiem i jego utrzymaniem.

Oprogramowanie to umożliwi m.in. zautomatyzowanie procesu wydawania biletów, czy też efektywnemu zarządzania energią. Umożliwi także w niwelowaniu wyzwań związanych ze zwiększoną przepustowością i wydajnością na stacjach kolejowych w całym Egipcie.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button