Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Europie
Korporacja Volvo Trucks zlokalizowała najnowszą fabrykę akumulatorów w Belgii. Według planów producenta zakład w Gandawie dostarczy gotowe do zainstalowania akumulatory elektrycznych samochodów ciężarowych. Fabryka Volvo Trucks ma być zasilania wyłącznie OZE.
Belgijska fabryka Volvo Trucks
W belgijskim zakładzie ogniwa i moduły Samsung SDI będą montowane zestawy akumulatorów dopasowanych do danych modeli (Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX). Produkcja seryjna ma ruszyć w trzecim kwartale tego roku.
Roger Alm, prezes Volvo Trucks prognozuje, że rynek samochodów ciężarowych zasilanych bateriami znacząco rozwinie się w najbliższych dekadach. Korporacja motoryzacyjna chce, aby do 2030 roku 50% sprzedawanych pojazdów ciężarowych było wyposażonych z napęd elektryczny:
Do 2030 r. co najmniej 50 procent wszystkich samochodów ciężarowych, które sprzedajemy na całym świecie, będzie miało napęd elektryczny, a do 2040 r. będziemy firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
Zobacz także: W Niemczech abonamenty na samochód coraz popularniejsze
Volvo inwestuje w rozwój elektryków
Każdy zestaw akumulatorów będzie miał pojemność 90 kWh. Klient będzie mógł jednak wybrać do sześciu zestawów akumulatorów (540 kWh) we wskazanej ciężarówce. Liczba i specyfika akumulatorów będzie zależna od potrzeb i oczekiwań danego partnera.
Roger Alm dodaje również, że:
Rozpoczęliśmy seryjną produkcję pojazdów elektrycznych już w 2019 roku i jesteśmy liderem rynku zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej. Jestem przekonany, że wraz z szybkim rozwojem sieci ładowania i udoskonaleniami technologii akumulatorów w niedalekiej przyszłości nastąpi szybka transformacja całej branży samochodów ciężarowych.
Zobacz także: Kalifornijscy urzędnicy ostrzegają właścicieli elektryków! Mowa o przerwach w dostawie energii
Zakład w Belgii ma być w pełni zasilany energią odnawialną. Każdy akumulator ma być poddawany regeneracji i przekazywany do ponownego użycia. W tym roku Volvo Trucks rozpoczęło produkcję trzech modeli ciężarowych pojazdów elektrycznych. Obecnie VT ma zatem w swojej ofercie sześć modeli elektrycznych samochodów ciężarowych, obejmujących pojazdy dystrybucji miejskiej i wywozu śmieci po transport regionalny i prace w sektorze budowlanym. Producent chce utrzymać pozycję lidera rynkowego zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz