DrogowyTransport

Via Carpatia: otwarcie ostatniego odcinka usprawni transport we wschodniej Polsce

Pomimo opóźnienia, Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem została ukończona. Otwarcie tej części drogi znacznie usprawni transport we wschodniej części kraju.  

Via Carpatia – otwarcie zmieni ruch zarówno na Podkarpaciu, jak i na Lubelszczyźnie

W piątek, 21 maja, oficjalnie udostępniono do ruchu ok. 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Tym samym to ostatni fragment trasy Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem.

Odcinek ma znacznie skrócić czas transportu pomiędzy dwiema stolicami województw. Co więcej, mieszkańcy Podkarpacia uzyskali szybsze połączenie z Warszawą, natomiast osoby mieszkające w Lublinie i okolicach szybciej dotrą do strategicznej autostrady A4.

Mapa 1. Realizowany odcinek Via Carpatia 

GDDKiA

Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, powiedział:

Po dzisiejszym udostępnieniu do ruchu kolejnego odcinka S19, kierowcy mają już do dyspozycji ponad 233 km trasy Via Carpatia na terenie Polski. Ponadto obecnie ponad 250 km tego międzynarodowego szlaku jest w realizacji, a to oznacza, że w najbliższych latach kierowcy zyskają kolejne odcinki tej niezwykle ważnej drogi.

Zobacz także: Plan 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jak wyglądają postępy?

Zobacz także: Jeden z odcinków Via Carpatia z ponad 700 mln dofinansowaniem

Kontynuacja realizacji drogi S19

Jak podaje GDDKiA, oddany odcinek Via Carpatia pomiędzy dwoma stolicami województw prowadzi bezpośrednio do węzła Lublin Węglin na południe w kierunku Sokołowa Małopolskiego. Następnie łączy się z oddanym w 2017 roku odcinkiem Sokołów Małopolski – Stobierna i następnie z działającym od 2012 roku odcinkiem Stobierna – Rzeszów Wschód na przecięciu z autostradą A4. Oddany odcinek jest drogą o nawierzchni bitumicznej. Dwujezdniowa droga ekspresowa biegnie od węzła Lublin Węglin wzdłuż starej drogi krajowej nr 19, a potem na wschód od niej, omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Wilkołaz. Następnie przechodzi do zachodnią stronę starej krajówki, aż do Kraśnika, gdzie skręca na jej prawą stronę. Później biegnie po zachodniej stronie DK19, omija Modliborzyce oraz Janów Lubelski i przecina Lasy Janowskie.

Łączny koszt budowy dwunastu odcinków S19 w dwóch województwach wyniósł 4,5 mld zł. Z tej kwoty prawie 2,2 mld zł to dofinansowanie z UE. Realizacja drogi S19 jest kontynuowana. W przyszłości trasa połączy Kuźnicę na przejściu granicznym z Białorusią oraz Barwinek na granicy ze Słowacją. Tym samym jej długość wyniesie 577 km, a na odcinku pomiędzy Białymstokiem i Barwinkiem będzie pokrywała się ze szlakiem Via Carpatia.

Nowe drogi w 2022 roku. Aż 345 km nowych dróg krajowych!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button