E-commerce

Sprzedaż e-commerce w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 6,7%

Ponad 20% wydatków konsumenckich w okresie styczeń-marzec zostało dokonanych w Internecie, a całkowita sprzedaż detaliczna wzrosła o prawie 8% w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zamówień złożonych online spadła, a inflacja spowodowała wzrost średnich cen sprzedaży, co wpłynęło na siłę nabywczą konsumentów. W ogólnym rozrachunku sprzedaż e-commerce zanotowała wzrost o 6,7% w pierwszym kwartale tego roku.

Sprzedaż e-commerce w Stanach Zjednoczonych

Według analizy Digital Commerce 360 przeprowadzonej na podstawie danych Departamentu Handlu USA, opublikowanych w czwartek, w pierwszym kwartale sprzedaż e-commerce nadal notowała powolny wzrost, ponieważ na wysokim poziomie pozostały wydatki w sklepach stacjonarnych. Warto zauważyć, że sprzedawcy detaliczni utrzymali ogromny wzrost sprzedaży online, który uzyskali na początku pandemii i zwiększyli go o kolejne 6,7% w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Jednak część tego wzrostu można przypisać rosnącym cenom, które nadal spędzają sen z powiek kupujących.

W pierwszym kwartale wartość sprzedaży online wyniosła 231,35 mld dolarów, co oznacza skromny wzrost o 6,7% w porównaniu z 216,74 mld dolarów w tym samym okresie poprzedniego roku. To kolejne spowolnienie w stosunku do kwartalnego wzrostu e-commerce, który w ostatniej połowie 2021 roku wynosił od 9% do 10%. Według danych Departamentu Handlu, ta ostatnia połowa oznaczała już znaczny spadek w porównaniu z 45% wzrostem w każdym kwartale w ciągu pierwszych 12 miesięcy pandemii.

Tegoroczne wyniki kontrastują z I kwartałem 2021 r., kiedy to kwartalna sprzedaż e-commerce wzrosła o 46,9% rok do roku. Ale to dlatego, że okres porównawczy od stycznia do marca w 2020 roku obejmował tylko dwa i pół tygodnia wydatków konsumenckich po tym, jak były prezydent Donald Trump ogłosił stan wyjątkowy w związku z początkowym rozprzestrzenianiem się COVID-19 w Stanach Zjednoczonych.

Według danych Departamentu Handlu, wzrost sprzedaży cyfrowej w I kwartale 2022 roku o 6,7% był najniższym wzrostem w jakimkolwiek kwartale od III kwartału 2009 roku, kiedy to wyniósł 3,0%. Jednak przychody z e-commerce były nadal o 56,8% wyższe niż w I kwartale 2020 r. i stanowiły gigantyczny skok o 88,7% w porównaniu z tym samym kwartałem w przedpandemicznym 2019 r.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Jaki procent sprzedaży w USA to sprzedaż e-commerce?

Ponad 1 dolar na każde 5 dolarów wydanych na zakupy detaliczne nadal pochodził z zamówień online w pierwszym kwartale, ponieważ konsumenci nadal masowo kupowali w sieci. Udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej spadł do 21,0% w I kwartale 2022 r. z 21,2% w tym samym okresie ubiegłego roku. Średnia penetracja rynku cyfrowego dla każdego kwartału wahała się w przedziale od 20% do 23%, odkąd w Stanach Zjednoczonych zaczął panoszyć się COVID-19.

W latach poprzedzających rok 2020 udział sprzedaży cyfrowej w całkowitej sprzedaży detalicznej rósł stopniowo każdego roku, ponieważ kupujący coraz lepiej czuli się kupując artykuły w internecie, a sprzedawcy detaliczni wprowadzali usprawnienia w swoich operacjach e-commerce – wiele z nich pomagało im szybciej dostarczać towary. Jednak pandemia znacznie przyspieszyła ten trend. Tymczasowe zamknięcia sklepów, a następnie utrzymujący się niepokój konsumentów związany z przebywaniem w zatłoczonych miejscach podczas globalnej pandemii, skłonił wielu z nich do robienia zakupów w Internecie. A to spowodowało znaczny wzrost penetracji rynku online.

Po sześciu kolejnych kwartałach dwucyfrowych wzrostów całkowitej sprzedaży detalicznej, w I kwartale wzrost wydatków ogółem spowolnił do jednocyfrowego. Według danych Departamentu Handlu, sprzedaż we wszystkich kanałach osiągnęła w ubiegłym kwartale wartość 1,10 bln dolarów, co oznacza wzrost z 1,02 bln dolarów w I kwartale 2021 roku. Jednak ten wzrost o 7,9% to wciąż wyższy wskaźnik niż w jakimkolwiek kwartale poprzedzającym pandemię od I kwartału 2004 roku, kiedy to całkowita sprzedaż detaliczna wzrosła o 8,3%.

Sprzedaż offline w pierwszym kwartale wzrosła podobnie jak sprzedaż e-commerce – o 8,2% w ujęciu rocznym. To spowolnienie w porównaniu z dwucyfrowym wzrostem wydatków w sklepach w ostatnich trzech kwartałach 2021 roku, ale i tak jest on wyższy niż w czasach przed pandemią, kiedy wzrost sprzedaży offline wynosił zazwyczaj poniżej 5%.

Dane z Adobe Digital Price Index wskazują, że konsumenci i sprzedawcy detaliczni walczyli z inflacją w I kwartale tego roku. Marzec był 22. miesiącem z rzędu, w którym ceny w sklepach internetowych rosły. Według danych Adobe Analytics, z 83,1 miliarda dolarów wydanych przez konsumentów w samym tylko marcu, kupujący zapłacili o 2,8 miliarda dolarów więcej za tę samą liczbę towarów.

Czytaj też: Rozwój e-commerce będzie nabierał rozpędu

Pandemia zwiększyła sprzedaż e-commerce w USA o 219 miliardów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button