MorskiTransport

Japonia skutecznie przetestowała autonomiczny kontenerowiec

Na zatłoczonych wodach u wschodniego wybrzeża Japonii przetestowano nowy autonomiczny kontenerowiec, co stanowi kolejny krok na drodze do komercyjnego wykorzystania technologii autonomicznych statków na pełną skalę.

Autonomiczny kontenerowiec przetestowany w Japonii

Ważący 749 ton brutto autonomiczny kontenerowiec Suzaku, wyposażony w technologie sztucznej inteligencji (AI) i głębokiego uczenia się opracowane przez Orca AI z Izraela, przepłynął 40 godzin z pełną autonomią aktywowaną przez 99% czasu. Test został przeprowadzony przez The Nippon Foundation we współpracy z konsorcjum Designing the Future of Full Autonomous Ships (DFFAS), składającym się z 30 japońskich firm i kierowanym przez firmy z grupy NYKJapan Marine Science (JMS) i MTI.

Rejs o długości 790 km odbył się na jednej z najbardziej ruchliwych tras żeglugowych na świecie, z Zatoki Tokijskiej w kierunku portu Tsumatsusaka w zatoce Ise. Podczas próby statek automatycznie wykonał 107 manewrów antykolizyjnych podczas samego rejsu powrotnego, przy czym dyrektor programowy konsorcjum sugeruje, że system pozwolił uniknąć w sumie 400-500 statków.

Ponieważ zdecydowana większość handlu międzynarodowego Japonii opiera się na żegludze, znalezienie rozwiązań technologicznych, które mogą uczynić ją bezpieczniejszą, było dla nas koniecznością. Dziękujemy firmie OrcaAI za pomoc w znalezieniu najlepszego komputerowego rozwiązania wizyjnego, które zwiększy świadomość sytuacyjną na statkach, pomimo przeszkód, jakie postawiła przed nami globalna pandemia. Pomyślna realizacja całego projektu, tysiące kilometrów od Japonii, z wykorzystaniem skomplikowanego sprzętu i oprogramowania, które są regularnie wysyłane i zdalnie aktualizowane, jest doskonałym przykładem potencjału technologii w zakresie przekształcania branży – stwierdził dr Hideyuki Ando z firmy MTI należącej do grupy NYK.

Orca AI

Czytaj też: Maszyna zastąpi dostawcę? Serve Robotics osiągnęły autonomię 4 poziomu

Autonomiczny kontenerowiec to przyszłość bezpiecznej żeglugi?

Autonomiczny kontenerowiec jest wyposażony w system nawigacji bezpieczeństwa Orca AI, który pełnił rolę strażnika i zapewniał wykrywanie, śledzenie, klasyfikację i szacowanie zasięgu w czasie rzeczywistym za pomocą 18 kamer pokładowych zapewniających widok 360° w dzień i w nocy. Algorytmy Orca AI uczyły się na danych zbieranych przez rok z Suzaku w celu identyfikacji celów w złożonym środowisku japońskich linii brzegowych. Informacje z kamer są przekazywane do centrum operacyjnego floty w Tokio, oddalonego o setki kilometrów.

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować z konsorcjum DFFAS prowadzonym przez grupę NYK, aby napędzać automatyzację i autonomiczne możliwości na statkach komercyjnych na jednych z najbardziej zatłoczonych wód na świecie. Pierwszy na świecie komercyjny rejs autonomiczny jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze i spodziewamy się, że duże firmy żeglugowe będą wdrażać zaawansowane technologie sztucznej inteligencji, aby urzeczywistnić wizję autonomicznej żeglugi – powiedział Yarden Gross, współzałożyciel i dyrektor generalny Orca AI.

Orca AI

Czytaj też: Pojazdy autonomiczne wjeżdżają na polskie drogi

Autonomiczne wagony towarowe mogą zastąpić lokomotywy na torach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button