DrogowyTransport

Austria planuje ograniczenia w ruchu dla ciężarówek. Zmiany w Tyrolu

Austria planuje wprowadzić ograniczenia w ruchu, które dotyczyć będą kierowców ciężarówek. Zapowiedziano regulacje w regionie Kufstein w drugiej połowie roku.  

Austria chce wprowadzić ograniczenia w ruchu

W Tyrolu wciąż sukcesywnie wdrażane są ograniczenia dla tranzytu. Austria, Niemcy oraz Włochy planują osiągnąć porozumienie. Władze chcą regulować natężenie ruchu, aby ograniczać emisje i zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Jednorazowe bilety uprawniające do przejazdu przez Brennero według planów mają być sprzedawane w konkretnych dniach i godzinach.

Władze austriackiego Tyrolu zaprezentowały nowy harmonogram ograniczenia ilościowego w transporcie. W tym roku przewidziano 38 odpraw blokowych. Liczba terminów rośnie każdego roku. W wyznaczonych dniach mają obowiązywać restrykcje, które wpłyną na liczbę samochodów ciężarowych dopuszczonych do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Zobacz także: Bank Światowy: Globalne spalanie gazu spadło. Konieczne inwestycje w OZE

Zobacz także: Niedaleko Lipska powstanie ekologiczne centrum logistyczne

Lipcowe poniedziałki mogą okazać się szczególnie uciążliwe

Austria chce, aby przez 17 dni przez granicę w Kufstein przejeżdżało maksymalnie 300 ciężarówek w godzinę. Dla innych kierowców oznaczać to może wielogodzinne czekanie w kolejkach bez możliwości wyboru alternatywnej trasy. Dni, w których ograniczenia mają być wprowadzane, występują pod koniec dłuższych weekendów i dni wolnych od pracy. Jak podaje portal 40ton.net, w planach uwzględniono m.in. wszystkie lipcowe poniedziałki. Ma to sprawić, że turyści i lokalni mieszkańcy nie będą napotykać ograniczeń w transporcie. Ograniczenia po stronie austriackiej mogą skutkować ogromnymi korkami w Bawarii, co znowu może przyczynić się do sporu dotyczącego transportu pomiędzy krajami.

Austria postrzega ograniczenia w ruchu jako ostatnią szansę na regulowanie ruchu w małych miejscowościach. W przeszłości kwestia ta wywołała spory z Niemcami. Rząd kraju związkowego w Tyrolu chce uniknąć korków i utrudnień w ruchu drogowym w małych miejscowościach. Podobne rozwiązania wprowadzano jeszcze przed pandemią. Z uwagi na fakt, że każdego roku przez Brenner przejeżdża ok. 2,4 mln ciężarówek, natężenie ruchu jest jedną z najważniejszych kwestii politycznych w regionie Tyrolu.

Polska spółka rozwija platformę optymalizującą procesy w globalnym łańcuchu dostaw

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button