MorskiTransport

Skażone paliwo w Singapurze pochodziło z Emiratów Arabskich

Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) poinformował, że skażone paliwo dostarczone do około 200 statków w Singapurze pochodziło z tankowca, który ładował ropę z portu Khor Fakkan w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. MPA rozpoczął dochodzenie po tym, jak 14 marca został powiadomiony, że ponad 200 statków zostało zaopatrzonych w Singapurze w olej opałowy o wysokiej zawartości siarki (HSFO) i zawierający wysoki poziom stężenia chlorowanych związków organicznych (COC).

Skażone paliwo pochodziło z ZEA

MPA podało w kwietniu, że skażone paliwo dostarczyła firma Glencore Singapore Pte. W toku dalszego dochodzenia, mającego na celu ustalenie pochodzenia ropy, MPA stwierdziło, że tankowiec, który załadował ropę z Khor Fakkan, wyładował ładunek do pływających obiektów magazynowych w Tanjong Pelepas w Malezji w celu dalszego mieszania, a następnie dostarczył go do obiektów magazynowych w Singapurze. Glencore zakupiło paliwo za pośrednictwem Straits Pinnacle Pte, które zakontraktowało dostawy od Unicious Energy Pte. Część mieszanki HSFO została również sprzedana przez Glencore firmie PetroChina International (Singapore) Pte.

MPA poinformowało, że wykryło, iż paliwo na pokładzie tankowca zawierało wysokie stężenie COC, sięgające 21 000 części na milion (ppm). MPA nie podało nazwy tankowca, którego dotyczyło zdarzenie, ani miejsca, w którym olej został pierwotnie wyprodukowany. W Khor Fakkan często odbywają się transfery ropy między statkami, a pochodzenie ropy jest nieznane.

Czytaj też: Rosyjskie statki nie mogą tankować w portach na Morzu Śródziemnym

Potrzebne będą dodatkowe kontrole

Jak wyjaśniono, paliwo bunkrowe dostarczane w porcie Singapurze musi spełniać międzynarodowe normy dotyczące produktów ropopochodnych – International Organization for Standardization 8217. MPA poinformowało, że Glencore i PetroChina przeprowadziły testy paliwa zgodnie z międzynarodowymi normami, ale nie wykryły one zanieczyszczenia, ponieważ obecne normy międzynarodowe nie wymagają testów na obecność COC. Jak poinformowało MPA, COC zostanie włączony do listy substancji chemicznych, które będą badane w ramach testów jakości paliwa bunkrowego. Glencore i PetroChina dostarczyły skażone paliwo do około 200 statków, a 80 z nich zgłosiło różne problemy z pompami paliwowymi i silnikami.

MPA poważnie traktuje zapewnienie dobrej jakości paliwa okrętowego i nie zawaha się przed podjęciem koniecznych działań przeciwko odpowiednim stronom, jeśli nie spełnią one warunków licencji MPA lub innych obowiązujących przepisów – przekazało MPA

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

200 statków w singapurskim porcie zatankowanych skażonym paliwem

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button