Pasażerowie Ryanair utknęli na lotnisku. Dostali voucher na 4 euro
Do dość niecodziennej sytuacji doszło na lotnisku Palma (Majorka). W wyniku nieporozumienia personelu naziemnego Ryanair grupa 14 pasażerów nie została wpuszczona do samolotu. Tym samym utknęło w weekend na lotnisku, mimo że wcześniej przeszli przez bramki i odprawę.
14 pasażerów Ryanair pozostawionych na pastwę losu przez obsługę
Jak informują lokalne media przez błąd lokalnej obsługi irlandzkiego przewoźnika Ryanair, aż 14 pasażerów utknęło w terminalu. Co istotne, pasażerowie punktualnie przekroczyły wcześniej punkt odpraw oraz oczekiwały na autobus do samolotu. Niemniej jednak po długim oczekiwaniu okazało się, że pojazd nie wrócił do oczekujących osób, a wyczekiwany samolot zdążył odlecieć.
Czytaj również: Pomyliła samoloty EasyJet. Zamiast do Belfastu, poleciała na Gibraltar
Jeden z pasażerów wypowiedział się z lokalnym dziennikiem Ultima Hora, że:
Nie rozumiem, jak to się mogło stać. Przeszliśmy przez kod QR podczas kontroli bezpieczeństwa. W systemie powinno być widać, że jesteśmy na ziemi.
Choć przedstawiciele linii zaoferowali pasażerom następne połączenie o godzinie 22:00, to wiele osób nie zdążyło na loty przesiadkowe. Co ciekawe, Ryanair zaoferował dodatkowo voucher o wartości jedynie czterech euro w ramach rekompensaty. Środki miały zostać przeznaczone na zakup przekąski na lotnisku.
Ryanair made an embarrassing blunder this weekend as it forgot 14 passengers waiting to board a plane at La Palma airport headed for Malaga, and took off without them. https://t.co/gFDQdoBE8o
— Spanish News Today (@MurciaToday) May 3, 2022
Rzecznik Ryanair w rozmowie z The Independent przyznał, iż błąd wynikał z nieporozumienia z nadziemną obsługą portu:
Obsługa lotniska, która obsługuje lotniskowy autobus wahadłowy w Palma De Mallorca, nie odebrała tej małej grupy pasażerów oczekujących na autobus przy bramie lotniska, aby przewieźć ich do samolotu. W wyniku tego nie zdążyli na swój lot do Malagi (30 kwietnia).
Dotknięci pasażerowie otrzymali vouchery na poczęstunek i zostali ponownie zakwaterowani na późniejszy lot. Jeden pasażer zdecydował się na zwrot pieniędzy. Ryanair szczerze przeprasza pasażerów za tę niedogodność.
Czytaj również: Ryanair przygotowuje obniżki cen, aby zachęcić pasażerów do podróży
Niemniej jednak to nie pierwsza tego typu sytuacja związana z Ryanair w ostatnich miesiącach. W marcu dwoje urlopowiczów znalazło się na pokładzie samolotu do Madrytu, podczas gdy ich pierwotny lot miał odbyć się do Londynu. Okazało się, że zostali źle poinstruowani, mimo trzykrotnego skanowania ich kart pokładowych.
Rzecznik Ryanair wyjaśnił wówczas, że choć para weszła do odpowiedniej bramki, to nie podążyła wyznaczoną trasą. Ponadto zajęła te same miejsca, które miała na bilecie, ponieważ samolot był niemal pusty. Wskazano również, iż każdy pasażer ma obowiązek upewnić się, że wsiadł do dobrego samolotu.
Znajdziesz nas w Google NewsSzef Ryanaira twierdzi, że loty powinny być tylko dla zaszczepionych
3 Komentarze