MorskiTransport
Gorące newsy

Lockdown w chińskim porcie Qinhuangdao zaszkodzi łańcuchom dostaw

Podczas gdy zachodnie gospodarki przechodzą do ery post COVID, w Chinach choroba i jej reperkusje nadal się rozprzestrzeniają, a północny port Qinhuangdao jest najnowszym chińskim węzłem towarowym, który został zamknięty z powodu epidemii koronawirusa. Jak wynika z raportu Xclusiv Shipbrokers, ponieważ chińskie władze uparcie trzymają się polityki „zero COVID”, lockdown w chińskim porcie Qinhuangdao może poważnie zaszkodzić łańcuchom dostaw.

Nowy lockdown w chińskim porcie Qinhuangdao

W pierwszym kwartale 2022 r. w Qinhuangdao przeładowano około 50 mln ton towarów, głównie węgla z importu śródlądowego i rudy metali. Nowy lockdown w chińskim porcie Qinhuangdao spowoduje więc komplikacje w łańcuchu dostaw, a także w branży żeglugowej. Ponadto, jak zauważają analitycy z Xclusiv Shipbrokers, inflacja nadal powoduje wzrost cen nowych statków, które są bezpośrednio skorelowane z rosnącymi cenami energii i stali.

Ten wzrost cen w sektorze nowych pojazdów może doprowadzić do zmniejszenia zamówień na nowe statki w najbliższej przyszłości. Warto zauważyć, że jeśli chodzi o ceny nowych tankowców, cena VLCC szacowana jest na 116 mln dolarów, Suezmax na 78 mln dolarów, a Aframax na ok. 60 mln dolarów. Porównując te ceny z poziomami ze stycznia 2021 r., można zauważyć wzrost odpowiednio o 26%, 23% i 18%.

Czytaj też: Południowokoreańscy stoczniowcy mogą nie dostać zapłaty za rosyjskie statki

Problem z niedoborami pracowników stoczniowych

Stocznie muszą radzić sobie nie tylko z inflacją i wyższymi kosztami, ale także z niedoborem siły roboczej. Według źródeł rynkowych, gdy rynek stoczniowy zaczął się załamywać w 2013 r., wielu pracowników przeniosło się do innych branż lub przeszło na emeryturę, co zmniejszyło podaż siły roboczej w przemyśle stoczniowym. Ponieważ portfel zamówień znacznie wzrósł w okresie po wprowadzeniu dyrektywy COVID-19, wiele stoczni nie jest w stanie zapewnić potrzebnej siły roboczej. Według raportu Xclusiv Shipbrokers, w Korei Południowej stocznie szacują, że do września tego roku będą borykać się z niedoborem 9 500 pracowników.

Od końca zeszłego roku południowokoreańskie stocznie intensywnie pracują nad zapewnieniem sobie poprzez prowadzenie profesjonalnych programów szkolenia personelu. Rząd i samorządy lokalne koncentrują się na miastach i prowincjach, w których znajdują się główne stocznie, aby zapewnić środki na utrzymanie osobom zaangażowanym w działalność związaną z przemysłem stoczniowym, a także dotacje do zatrudnienia dla małych i średnich przedsiębiorstw, które zatrudniają młodych pracowników.

Czytaj też: Chiny: spada konsumpcja, rośnie bezrobocie. Lockdowny negatywnie wpływają na gospodarkę

Południowokoreańskie stocznie mają problem z niedoborem pracowników

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button